۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
این سه اقدام فوری، اثر مثبت بر تیم شما خواهد داشت

فردای اقتصاد: میزان "بیداری" که شما به عنوان یک رهبر تیم ایجاد می‌کنید، چقدر گسترده است؟

به عنوان یک رهبر تیم، مهم است که هر از گاهی از دیگران در مورد تأثیری که بر آنها می‌گذارید بشنوید. گزارشی که دریافت می‌کنید می‌تواند به شما بگوید که به‌عنوان یک رهبر تیم در مسیر درست قرار دارید و عملکرد خوبی دارید و در کجا باید مهارت‌های بیشتری را تقویت کنید و توسعه دهید. درک ادراکات دیگران و تأثیر شما بر آنها در رشد شما، چه به عنوان یک رهبر تیم و چه به عنوان یک انسان، بسیار مهم است. این کار ممکن است نشان دهد که افرادی ناراضی‌ در تیم دارید که برای شما کار می‌کنند. این همان چیزی است که "بیداری" می‌نامیم.

یکی از عناصر بیداری که ممکن است به آن توجه نکرده باشید، تأثیری است که شادی یا ناراحتی در محل کار می‌تواند بر خانواده کارکنان داشته باشد.

یک مقاله اخیر نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو که بررسی می‌کند چگونه تجربه والدین در محل کار بر فرزندانشان تأثیر می‌گذارد، به این نتیجه رسید... «والدینی که استقلال بیشتری را در کار تجربه کردند و سرپرستان و همکاران حمایت‌کننده‌تری داشتند، به نوبه خود در تعامل با نوزادانشان گرم‌تر و درگیرتر بودند.» محققان خانواده‌ها را برای چند سال دنبال کردند و دریافتند که فرزندان کارکنان شاد در مدرسه عملکرد بهتر و مشکلات رفتاری کمتری داشتند. در واقع، این مطالعه نشان داد که تجربیات شادی یا ناراحتی والدین در محل کار تأثیر قابل اندازه‌گیری بر رشد فرزندانشان دارد.

هزینه ناراحتی در کار

انجمن روانشناسی آمریکا برآورد کرده است که بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار به دلیل استرس محل کار از دست می‌رود. همچنین می‌دانیم که سالانه ۵۵۰ میلیون روز کاری به دلیل استرس شغلی از دست می‌رود و ۶۰ درصد از حوادث کار به استرس نسبت داده می‌شود.

داده‌های اخیر در مورد عدم همکاری کارکنان را در نظر بگیرید. مطالعات انجام شده توسط گالوپ نشان داده است که کارکنان غیرفعال ۳۷ درصد غیبت بیشتر، ۴۹ درصد تصادفات و ۶۰ درصد خطاها و نقص‌های بیشتری داشته‌اند. در سازمان‌هایی که نمرات مشارکت کارکنان پایینی داشتند، در طول زمان ۱۸ درصد بهره‌وری کمتر، ۱۶ درصد سودآوری کمتر، ۳۷ درصد رشد شغلی کمتر و ۶۵ درصد قیمت سهام پایین‌تر را تجربه کردند.

آنی مک کی، محقق شادی، خاطرنشان می‌کند که هزینه‌های استرس و ناراحتی بسیار فراتر از هزینه‌های مالی است. او توضیح می‌دهد: «آنچه اکنون می‌دانیم این است که استرس سلامت، رفاه و شادی در کار را از بین‌می‌برد. "و هنگامی که در کار ناراضی هستیم، اغلب بی‌تفاوت، بدبین و برای دیگران سمی می‌شویم."

پس زمان اقدام فرا رسیده است.

از کجا شروع کنیم?

اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، دکمه تنظیم مجدد را فشار دهید و بررسی کنید که چگونه ممکن است برای تیم خود استرس ایجاد کنید. بازنشانی به معنای قطع برخی از روش‌های غیرمولد تعامل شما با افرادی است که به دنبال مدیریت شما هستند. تنظیم مجدد ممکن است به معنای توجه به تأثیری باشد که بر اعضای تیم خود دارید.

نمی‌گوییم که شما نباید ناامید یا عصبانی شوید. شما انسان هستید - این اتفاق می‌افتد. اما کاری که با آن عصبانیت انجام می‌دهید، مهمترین چیز است. آیا می‌توانید خود را آرام کنید و به چندین راه فکر کنید تا آنچه را که باید بگویید بدون اینکه افراد و آنچه را که خلق کرده‌اند را به زباله‌ دان بیاندازید، بیان کنید؟

پیشنهاد نشریه فوربس برای سه کاری که می‌توانید بلافاصله انجام دهید را مورد توجه قرار دهید.

۱. اگر متوجه شدید که با تیم خود به شیوه‌ای غیرمولد درگیر هستید، هر چه سریعتر آن شیوه را متوقف و تنظیم مجدد کنید. از خود بپرسید که چه می‌توانید بگویید یا انجام دهید که محترمانه‌تر باشد.

۲. روی بهبود روابط تیمی تمرکز کنید. این ممکن است شامل برداشتن گام‌هایی برای ایجاد اعتماد و احترام، یا رفع سردرگمی در مورد نقش‌ها و مسئولیت‌ها باشد، به طوری که هر عضو تیم شما بداند که انتظار می‌رود چه کاری و تا چه زمانی انجام دهد. این نیاز به شما دارد که مکالمات سختی را بدون ایجاد آسیب جانبی انجام دهید. همچنین باید پذیرای بازخوردها باشید و بر اساس آنچه شنیده‌اید عمل کنید.

۳.فکر نکنید که دیدگاه شما تنها دیدگاه درست است. همه دیدگاه‌ها معتبر است. فرهنگ کنجکاوی و قدردانی از تفاوت‌ها را پرورش دهید.

با تنها چیزی که می‌توانید کنترل کنید شروع کنید: رفتار خودتان. و به خاطر داشته باشید که تغییرات کوچک می‌تواند بزرگترین موج اثرات را برای نسل‌ها در پی داشته باشد.

منبع: فوربس

نویسنده: دده هنلی

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار