۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
اسرائیل به توافق ایران و عربستان واکنش نشان داد

مسئولان ارشد امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، توافق ایران و عربستان را «سیلی ریاض به اسراییل» توصیف و تاکید کردند که ریاض هرگز در کنار تل آویو و مقابل ایران نمی ایستد.

مشرق: «یعقوب ناغل» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با اشاره به توافق ایران و عربستان برای ازسرگیری روابط گفت که این توافق در وهله اول به منزله فرو بردن انگشت در چشم آمریکا از سوی ایران است اما باید به این نکته توجه داشت که چین، دشمن اصلی آمریکا به شمار می رود که وساطت این توافق را عهده دار بوده است.

وی در ادامه نسبت به تبادل اتهامات میان کابینه کنونی و قبلی این رژیم در این خصوص هشدار داد و خواستار وارد نکردن این مساله در اختلافات سیاسی شد.

از سوی دیگر« گیورا آیلاند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: این توافق به مثابه «سیلی عربستان به اسرائیل» است، هرچند که ما مسئول این اتفاق نیستیم.

وی توافق تهران و ریاض را بازی بین بزرگان (چین، ایران، عربستان، روسیه و آمریکا) توصیف کرد.

این مقام سابق رژیم صهیونیستی گفت: اتفاقی که افتاد تا حدی طبیعی است و عربستان هرگز در کنار رژیم صهیونیستی علیه ایران نمی ایستد.

آیلاند اضافه کرد که تهران دو پیشنهاد مهم را به ریاض ارائه داده که هیچ طرف دیگر نمی تواند آن ها را انجام دهد؛ « اولی حفظ ثبات عربستان و ایجاد آرامش در خلیج فارس و دیگری تداوم منظم جریان نفت است.»

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی ادامه داد که «اسرائیلی ها» هم متقاعد شدند که ایران برگه های فشار جدی در قبال عربستان را در منطقه دارد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها