۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
قوه قضاییه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی است

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: قوه قضائیه به دنبال رفع مشکلات بخش خصوصی، صنایع و کارخانجات است.

به گزارش فردای اقتصاد ، "ذبیح‌الله خدائیان" در نهمین همایش ملی مدیریت جهادی ، افزود: در معدود خصوصی سازی هایی که در کشور انجام شده، شاهدیم به اهلیت افراد توجه کافی نشده یا واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی انجام نشده است از این رو شاهد کاهش توان بخش خصوصی واقعی در کشور باشیم و امیداریم  در برنامه هفتم توسعه به این امر توجه کافی شود.

وی همچنین از عدم توجه به توانمندسازی بخش خصوصی واقعی انتقاد و تصریح کرد: در بسیاری موارد شاهدیم با بروز مشکل یا مشکلاتی برای فعالیت بخش خصوصی، بانک‌ها، سازمان امور مالیاتی، دستگاه‌های خدمات‌رسان آب، برق، مخابرات و غیره به سراغ‌شان می‌روند تا اینکه در نهایت به وشکستگی می‌رسند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان‌کرد: در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه، شاهدیم کمکی که از سوی این قوه به بخش خصوصی می‌شود با ادوار گذشته قابل مقایسه نیست و ستاد اقتصاد مقاومتی، اداره کل حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در سازمان بازرسی، کارگروه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره با رصد مرتب فعالیت‌های بخش خصوصی، به دنبال رفع مشکلات صنایع و کارخانجات هستند.

وی بر لزوم تامین امنیت سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: تاکید رییس قوه قضائیه نیز محترم شمرده شدن امضای دولت و حکومت، برخورد با مسوولان سوء استفاده کننده و حمایت از بخش خصوصی است.

ضرورت حمایت از بخش خصوصی واقعی

"محمدرضا تقی‌گنجی" ازبنیان گذاران گروه صنعتی رازی نیز در این مراسم گفت: طی سال گذشته یک میلیون و ۲۶۲ هزار نفر در بخش خصوصی بیکار شدند که به معنای ۱۶ درصد از کل شاغلان است.

وی افزود: راه های شناخته شده‌ای وجود دارد که بتوان از بخش صنعتی واقعی حمایت کرد و در این راستا ایجاد شورای حل اختلاف صنعت با عضویت صنعتگران، استفاده از ظرفیت های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد اقتصاد مقاومتی می‌تواند ثمربخش باشد.

تقی‌گنجی از قیمت‌گذارهای دستوری در اقتصاد انتقاد و تصریح کرد: در قیمت‌گذاری دستوری، عرضه، تقاضا و تورم نادیده گرفته می‌شود و در حالی که نرخ ارز و مالیات‌ها رو به افزایش است، انتظار داریم بخش خصوصی سود کند.

وی همچنین خواستار ثبات تصمیم‌گیری‌ها در کشور و خودداری از صدور بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های متعدد و گاه متضاد شد تا شرکت‌ها بتوانند به برنامهریزی بپردازند.

ایران، بهشت فرصت‌ها

"مرتضی سلطانی" بنیان گذار گروه زر خاطرنشان کرد: اهل تولید، سربازان اثبات شده جبهه اقتصادی کشور هستند.

وی ایران را با وجود بهترین جوانان متخصص، با دارا بودن مزیت‌های نسبی مختلف و توانمندی‌های تولیدی، بهشت فرصت‌ها توصیف کرد، و افزود: با وجود همه این مزایا، اما گاه خود در کار خود گره می‌زنیم.

سلطانی با بیان اینکه کشورهای بزرگ صنعتی امروز از سوی تعداد معدودی شرکت‌های بزرگ به این درجه رسیده‌اند، خواستار توجه ویژه به پیشرانان تولید در کشور شد.

۷ درصد منابع دنیا در ایران

"محمدرضا بهرامن" رییس خانه معدن ایران، نیز در این مراسم تصریح کرد: چنانچه دولت و حاکمیت به بخش خصوصی اعتماد کند، به‌طور حتم می‌توانیم به اهداف‌مان دست یابیم.

وی تاکید کرد: همراهی و حمایت ارکان حاکمیت، رسیدن به اهداف و توسعه اقتصادی در کشور از سوی بخش خصوصی و فعالان اقتصادی را تسریع می‌کند.

بهرامن ادامه داد: ایران با دارا بودن منابع غنی نفت و گاز در کنار معادن سرشار، کشوری استثنایی محسوب می‌شود، اما با دارا بودن یک درصد جمعیت جهان و در مقابل هفت درصد منابع دنیا نتوانسته‌ایم به جایگاه واقعی خود برسیم.

در این مراسم با حضور رییس قوه قضائیه، ضمن تجلیل از خانواده های شهدای شاخص نیروی انتظامی، آتش نشان، هسته‌ای و ارتش، از مدیران برگزیده جهادی کشور با اهدای لوح تقدیر شد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار