۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کدام سدها بیشتر آب دارند؟

وضعیت سدهای مهم (شرب -کشاورزی) بیانگر این است که در ۲۱سد درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است. بالاترین درصد پرشدگی مربوط به سد کوثر استان کهگیلویه و بویراحمد است.

فردای اقتصاد: آخرین وضعیت آمار سدهای کشور بیانگر این است که اکنون ۲۱ سد از سدهای مهم شرب و کشاورزی بیش از ۵۰ درصد آب دارند.

در حال حاضر میزان ورودی آب به سدهای کشور تا ۲۰ اسفندماه معادل ۱۵میلیارد و ۹۰میلیون مترمکعب ثبت شده است؛ این عدد در سال گذشته عددی معادل ۱۴میلیارد و ۷۹۰میلیون مترمکعب ثبت شده بود. همچنین میزان خروجی از مخازن سدهای کشور در این تاریخ معادل ۹ میلیارد و ۷۴۰میلیون مترمکعب ثبت شده که این عدد در قیاس با سال گذشته که عددی معادل ۱۰ میلیارد و ۷۲۰میلیون مترمکعب بوده بیانگر کاهش ۹ درصدی است.

در شرایط کنونی حجم آب موجود در مخازن بیش از ۲۴میلیارد مترمکعب ثبت شده که نسبت به سال گذشته که بیش از ۲۳میلیارد مترمکعب بوده، پنج درصد افزایش داشته و درصد پرشدگی مخازن سدهای کشور به عدد ۵۰ درصد رسیده است.

وضعیت سدهای مهم (شرب -کشاورزی) بیانگر این است که در ۲۱سد درصد پرشدگی بیش از ۵۰ درصد است. بالاترین درصد پرشدگی مربوط به سد کوثر استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰درصد و سد جگین استان هرمزگان ۹۸درصد پر هستند. سد رودبار استان لرستان ۸۵ درصد، سد مارون استان خوزستان ۸۵درصد، سد تالوار در استان زنجان ۸۱درصد، سد داریان در استان کرمانشاه با ۷۷درصد، جزو سدهایی هستند که درصد پرشدگی آنها بیشتر از سایر سدهاست.

همچنین ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۱۴۳.۹میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت (۱۶۰.۸میلیمتر) ۱۰درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته که عددی معادل ۱۴۹.۹ میلیمتر بوده ۴ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کدام سدها بیشتر آب دارند؟

اخبار مرتبط:

معرفی استان‌های پربارش و کم‌بارش

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار