۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
مهارت بسیار نادر افراد موفق

فردای اقتصاد: دکتر هیدی گاردنر استاد سرشناس دانشکده‌های حقوق و بازرگانی دانشگاه هاروارد در مقاله‌ای برای پایگاه اطلاع‌رسانی سی‌ان‌بی‌سی، از مهارت بسیار نادر و شگفت‌انگیزی پرده برداشت که افراد موفق دارا هستند. او می‌گوید: "وقتی جوانان از من مشاوره شغلی می‌خواهند، همیشه به آنها می‌گویم: «فقط روی دستاوردهای خود تمرکز نکنید. همکار دیگران باشید.»

در خلال یک دهه تدریس و تحقیق در دانشکده‌های حقوق و بازرگانی هاروارد، به یک بینش مهم و اغلب نادیده گرفته شده‌ پی بردم: افرادی که می‌دانستند چگونه در تیم‌ها همکاری کنند، برتری رقابتی بزرگی نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کردند به دست آوردند.

مزایای مهارت‌ همکاری

وقتی صحبت از استخدام می‌شود، همکاران باهوش، کاندیدای بسیار مطلوبی هستند. آنها نتایج با کیفیت بالاتری ارائه می‌کنند، سریعتر ارتقا می‌یابند، بیشتر مورد توجه مدیران ارشد قرار می‌گیرند و مشتریان راضی بیشتری دارند.

اما این چیزی است که بیش از همه مرا شوکه کرد: مهارت‌های همکاری به‌ویژه در میان مردان، به‌طور شگفت‌انگیزی نادر است.

یک مطالعه مرکز مک‌کینزی در سال ۲۰۲۱ نشان داد که بانوان مدیر، در مقایسه با مردان هم سطح خود، تقریباً دو برابر بیشتر احتمال دارد که زمان قابل توجهی را صرف تلاش‌های مشترکی کنند که خارج از شغل رسمی آنها است.

چگونه یک همکار استثنایی باشیم

همکار بودن آسان نیست. اما هدف اولیه ساده است: گرد هم آوردن افراد برای حل مشکلات و یادگیری چیزهای جدید.

در اینجا نحوه بهتر شدن در این کار آمده است:

۱ . یک مدیرهمه شمول باشید

خواه شما مدیر پروژه هستید یا نه، اقداماتی را برای جذب افراد مختلف در کنار هم انجام دهید.

ذهنیتی که من همیشه دارم این است: «اگر آن شخص متفاوت از من فکر می‌کند، چیز متفاوتی می‌داند که من نمی‌دانم، و من می‌توانم چیزهای زیادی از آنها یاد بگیرم."

این افراد لزوما نباید فقط حوزه‌های دانش متفاوتی داشته باشند. آنها ممکن است سوابق حرفه‌ای، سنین و تجربیات زندگی متفاوتی داشته باشند.

۲.  تشکر و قدردانی خود را نشان دهید

یک مطالعه پیشگامانه توسط بوریس گرویسبرگ، استاد دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد، نشان داد که کارگران، به ویژه مردان، اغلب شبکه‌های حرفه‌ای خود را امری بدیهی می‌دانند، چیزی که حتما باید وجود داشته باشد.

در طول مصاحبه‌های شغلی، آنها به این دلیل از حمایتی که از سوی همکاران خود دریافت کردند، قدردانی نمی‌کردند که معتقد بودند مستقل‌تر و «قابل تحمل»تر از واقعیت خود را تصور می‌کردند.

ذهنیت «من اول هستم»، اغلب برای استخدام مدیران یک نکته منفی و منع کننده استخدام است. حتی کلر هیوز جانسون، معاون سابق گوگل که ۱۰ سال است در حوزه استخدام کار می‌کند، می‌گوید که «قبل از هر چیز دیگری» به دنبال مهارت‌های خودآگاهی و همکاری در افراد است.

۳. کمک بخواهید

اگر مسئول ارائه گزارش فروش به طور هفتگی هستید، ممکن است اگر این کار را به تنهایی انجام دهید، به شما این حس را بدهد که نظر شما ارزشمندترین است.

اما اگر برای بینش بهتر با کارشناسان در بخش‌های مختلف تماس بگیرید، اطلاعات شما احتمالا قانع‌کننده‌تر خواهند بود.

فراموش نکنید که نام کسانی که همکاری کردند و همچنین تخصص آنها را ذکر کنید. این به گزارش شما اعتبار بیشتری خواهد داد.

۴.  جمع‌سپاری یا  Crowdsource کنید

این اصطلاح در رابطه با فناوی آی‌تی است که کاربران می‌توانند نظرات و انتقادات خود را به اشتراک بگذارند و از ایده‌های یکدیگر استفاده نمایند.

دکتر هیدی گاردنر می‌گوید: به افراد راهی برای یادگیری بدون نیاز به عضویت در هر تیمی بدهید. تحقیقات من نشان داد که میل به یادگیری یک محرک مکرر برای تعهد داوطلبانه است.

انجمن‌هایی که از طریق اسلک و ابزارهای پیام‌رسانی مشابه ایجاد می‌شوند، راه بسیار خوبی برای تحریک اشکال مجازی همکاری، به اشتراک‌گذاری دانش و توزیع آن هستند.

۵. داده‌ها را به اشتراک بگذارید

کارت‌های امتیازدهی به چند دلیل ابزار قدرتمندی هستند:

آنها به شما اجازه می‌دهند پیشرفت را با اهدافی که تعیین کرده‌اید، اندازه‌گیری کنید.

این امتیازها هنگامی که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند، احساس فشاری در هم‌رده‌ها ایجاد می‌کنند، زیرا اجازه می‌دهند نتیجه‌گیری‌های مدیران با نتیجه‌گیری‌های هم‌رده‌ها مقایسه شود.

این کار اطلاعات مهم را در دسترس قرار می‌دهد و در نتیجه فرآیند شمول را شفاف‌تر می‌کند.

در نظر بگیرید که کدام داده‌ها باید به اشتراک گذاشته شوند، چه زمانی و چگونه. نکته این است که داده‌ها نباید پنهان شوند، بلکه باید در دسترس مخاطبان خاص قرار گیرد. یک قانون سرانگشتی خوب: برای اشتراک‌گذاریِ داده‌ها، خساست به خرج ندهید.

منبع: CNBC

نویسنده: دکتر هیدی گاردنر، استاد مدیریت دانشگاه هاروارد

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسداله قربانی IR ۰۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    من از خانم شادی آذری حمیدیان بابت ترجمه مطالب خوب وپند آموز ونتیجه بخش تشکر می کنم همواره مطالبهای خوب راترجمه بفرمائید

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار