۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
داستان کارآفرینی از آلمان تا ایران

داستان زندگی کارآفرینی «تیم لطیف» از آلمان شروع شد ولی او تصمیم گرفت در ادامه راه آن را در ایران ادامه‌دهد، از استارتاپ چاپ‌آقا و ازکی و بعد هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس، مسیری که «تیم» با توشه‌ی دوفرهنگی پیموده، مسیری متفاوت، دشوار و  پر چالش بوده است.

فردای اقتصاد - داستان زندگی کارآفرینی «تیم لطیف» از آلمان شروع شد ولی او تصمیم گرفت در ادامه راه آن را در ایران ادامه‌دهد، از استارتاپ چاپ‌آقا و ازکی و بعد هلدینگ سرمایه‌گذاری مکس (سرمایه‌گذار استارتاپ‌های ازکی، ازکی‌وام، خودرو ۴۵، بیتمکس، دکترتو، هومکا،پلاک و ...) مسیری که «تیم» با توشه‌ی دوفرهنگی پیموده، مسیری متفاوت، دشوار و  پر چالش بوده است.
تیم لطیف معتقد است مسیر «تخریب خلاق» در همه جای دنیا منجر به ایجاد شغل‌های جدید و تحول در صنعت و اقتصاد می‌شود با این حال بسیاری از جمله در دولت تصور می‌کنند استارتاپ‌ها موجب حذف شغل می‌شوند. او صنعت نساجی در آلمان را مثال می‌آورد که زمانی یک صنعت بزرگ در این کشور بود اما در فرآیند دیسراپشن (Disruption) به طور کل این صنعت از بین رفت اما به جای آن صنایع جدید ایجاد شد که تحول شغلی را هم در این کشور پی داشت. 
لطیف معتقداست  مقررات زائد و قوانین زیاد یکی از مهمترین موانع رشد استارتاپ‌ها و جریان نوآوری در ایران است. 

به عقیده تیم لطیف جذب سرمایه و نحوه سرمایه‌گذاری نیازی است که در بازار استارتاپ‌های ایران وجود دارد ضمن اینکه نگاه و درس‌آموزی از سرمایه‌گذاری جسورانه و  تجربیات برخی کشورهای نزدیک به ایران بسیار مهم است.

تیزر این مصاحبه را می‌توانید در بخش زیر مشاهده کنید:


 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱
    آقا اول یک بیوگرافی کلی از مهمان برنامه بگیرید بعد سوالات جزئی را آغاز کنید.
  • حامد توکلی پور IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۳
    درود و دو صد بدرود عالی و الهام بخش بود ممنون از تولید محتوای خوب و آموزنده
  • محقق IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۶
    مرسی خیلی جالب بود ... به ویژه صداقت و رو راستی مهمان برنامه ....