۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴
چین حامی جدید لبنان شد؟

سید حسن نصرالله در سخنرانی روز چهارشنبه خود در مورد تحولات اقتصادی لبنان گفت که چین آماده کمک به اقتصاد لبنان و سرمایه‌گذاری در این کشور است.

ایرنا: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله روز چهارشنبه در سخنانی به مناسبت بزرگداشت «حسین الشامی» از فرماندهان مقاومت لبنان گفت که بسیاری از رزمندگان و فرماندهان حزب‌الله ناشناس هستند و پس از اینکه از دنیا می‌روند، مردم تازه آنان را می‌شناسد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: حاج حسین الشامی در تشکیل کمیته حمایت از مقاومت شرکت کرد و بعد از شیخ حسین کورانی ریاست آن را بر عهده گرفت و به همراه برادرانش در تأسیس مؤسسه قرض الحسنه نیز مشارکت داشت. نقش اساسی در مدیریت این موسسه و وضع قوانین آن داشت.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: موسسه قرض الحسنه بین لبنانی‌ها تبعیض قائل نمی‌شود، اما برخی از سیاستمداران با گشایش شعب قرض الحسنه در برخی مناطق مخالف هستند.

سید نصرالله تصریح کرد: در سال ۲۰۱۵، بیشتر بانک‌های لبنانی از همه افراد مرتبط با حزب‌الله خواستند تا در راستای اجرای تصمیمات آمریکا، سپرده‌های خود را پس بگیرند اما حزب الله پولی در بانک‌ها ندارد که پس انداز یا سرمایه‌گذاری کند. این تصمیمات آمریکا و رفتار بانک‌های لبنان بود که باعث شد تا مردم لبنان سپرده‌های خود را خارج کنند و به بخش قرض الحسنه انتقال دهند.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ دلار در لبنان منطقی نیست و جلوگیری از عملیات سوداگرانه بر عهده دولت است، تصریح کرد: دولت باید برای مقابله با وخامت اوضاع اقتصادی و نرخ ارز تدابیری اتخاذ کند.

سید حسن نصرالله گفت: درست است که فضای خاکستری بین رهبران احزاب سیاسی لبنان بسیار تنگ شده است، اما هیچ توجیهی برای عدم دعوت به میز گفت‌وگو در مورد مسائل اقتصادی و معیشتی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه همه قبول دارند که بهبود وضعیت معیشتی با بهبود اقتصاد مرتبط است، اعلام کرد که کشور چین آماده است در این زمینه کمک کند.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد، چرا برخی‌ها فکر می‌کنند درها بسته است؟ چین آماده سرمایه‌گذاری در لبنان است. این فقط به تصمیم و شجاعت سیاسی نیاز دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت که اعتصاب بانک‌ها دیگر به هیچ وجه قابل قبول نیست، زیرا این به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حادثه‌ امنیتی هفته گذشته در شمال فلسطین اشغالی پرداخت و اعلام کرد که این حادثه رژیم اشغالگر را سردرگم کرد و سکوت حزب الله بخشی از مدیریت نبرد است.

سید حسن نصرالله افزود: رژیم صهیونیستی غرق در بحران است و در تاریخ موجودیت این رژیم مانند امروز ضعف، بن‌بست، سردرگمی، ناامیدی و عدم اعتماد به یکدیگر و آینده‌شان وجود نداشته است.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: وقتی رهبری دشمن به این سطح از احمقی رسیده است، متوجه می‌شویم که پایان کار نزدیک است.

وی با بیان اینکه آغاز جنگ علیه لبنان ممکن است به جنگ در سراسر منطقه منجر شود، افزود: مقاومت به هرگونه حمله صهیونیست‌ها به هر نقطه‌ای از خاک لبنان و یا هر شخصی اعم از لبنانی، فلسطینی و یا ملیتی دیگر، پاسخ خواهد داد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و گفت: امیدواریم کارها در مسیر پایان دادن به تجاوز و محاصره و بازگشت یمن به آغوش ملت یمن پیش برود.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در حزب الله از روز اول تجاوز به یمن، در کنار مردم یمن بوده‌ایم و این جایگاهی است که به آن افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به توافق تبادل اسرای یمن عنوان کرد: آنچه در مورد توافق مبادله اسرا در یمن شنیدیم دل هر انسان شریفی را شاد می‌کند.

سید نصرالله همچنین به تحولات عراق اشاره کرد و گفت: در بیستمین سالروز اشغال عراق، ما تأکید می‌کنیم که مقاومت واقعی و صادقانه عراق همان مقاومتی است که آمریکایی‌ها را مجبور به ترک کرد.

وی تأکید کرد که اگر مقاومت هر روزه و مستمر و پایداری ایران نبود، خروج نیروهای آمریکایی از عراق اتفاق نمی‌افتاد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها