۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
خودرو تندر 90 ایرانی با آپشن های بیشتر می آید / عکس و زمان عرضه و مشخصات فنی

تندر 90 یا همان رنو لوگان در ایران طرفداران زیادی پیدا کرد، هر چند بازگشت تحریم ها موجب خروج این خودرو از خط تولید شد اما خودروسازان ایرانی دست به کار شده و تلاش برای طراحی و تولید نسخه ایرانی این خودرو را آغاز کردند.

فردای اقتصاد: اولین تصاویر گرافیکی از خودرو  P90در اواسط سال 99 منتشر شد. خودرویی که فعلا با نام کد پروژه آن شناخته می شود و در مجموعه پارس خودرو توسعه یافته است. در جریان نمایشگاه تحول صنعت خودرو که دیروز برگزار شد پلتفرم و تصاویری از محصول P90 نیز به نمایش درآمد.

تندر 90 ایرانی با آپشن بیشتر

یکی از مهمترین تفاوت های P90 با تندر 90 داشتن آپشن های بیشتری است. تندر 90 عملا هیچ آپشنی برای راننده نداشت اما در P90 آپشن هایی مانند کروز کنترل، کنترل صوتی روز فرمان، فرمان D شکل،چراغ نور روز اتوماتیک، دوربین دنده عقب، سنسورهای عقب ماشین، سیستم تهویه نیمه اتومات استفاده شده است.

مشخصات فنی P90

این خودرو از آنجا به P90 مشهور شده است که پلتفرم آن همان پلتفرم تندر 90 یا لوگان نسل اول است. در حاشیه نمایشگاه شنیده شد که طراحی کابین آن به رنو سیمبل شباهت هایی خواهد داشت.

اما مهمترین تغییری که در خودرو P90 شاهد آن خواهیم بود استفاده از موتور جدیدی است که این مساله در نمایشگاه تایید شد. پیش از این قرار بود P90 با موتور خودرو شاهین عرضه شود اما اکنون از موتور ME16 استفاده شود که یک موتور توسعه یافته توسط رنو و لادا روسیه است. این موتور 1600 سی سی است و 108 اسب بخار قدرت و 148 نیوتن متر گشتاور تولید می کند.

این خودرو همچنین از گیربکس شش دنده دستی بهره می برد.

زمان عرضه خودرو P90

براساس آنچه در حاشیه نمایشگاه از منابع مطلع شنیدیم قرار است محصول نهایی پروژه P90 پارس خودرو در سال 1403 به بازار عرضه شود.

خودرو تندر 90 ایرانی با آپشن های بیشتر می آید / عکس و زمان عرضه و مشخصات فنی

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Vahid IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۵
    آينه بغلش 😁😁

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها