۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
روش حفظ اعتماد به نفس وقتی جستجو برای کار طولانی می‌شود

فردای اقتصاد: اگر شغل خود را از دست داده‌اید، مثبت ماندن و به خاطر سپردن موفقیت‌های گذشته خود، دشوار است. اما برای اینکه خود را به کارفرمایان بالقوه درست معرفی کنید و شغل بعدی را بیابید، باید به توانایی‌های خود ایمان داشته باشید. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو نحوه حفظ اعتماد به نفس خود در طول بازه طولانی کاریابی را ارایه کرده است:

۱۰ دلیل موفقیت خود را بنویسید و هر روز صبح آنها را بخوانید. چه چیزی منجر به موفقیت‌های گذشته شما شد؟ چه مهارت‌هایی دارید؟ برای چه روابطی ارزش قائل هستید؟ هر روز این حقایق را به خود یادآوری کنید.

اهداف روزانه و هفتگی را تعیین کنید. مدت زمان خاصی را که صرف به‌روزرسانی رزومه، تمرین مصاحبه، تحقیق در مورد فرصت‌ها و درخواست شغل می‌کنید، تعیین کنید. و فقط به حرفه خود نگاه نکنید - اهداف شخصی را در نظر بگیرید که وقتی برای رسیدن به آنها نداشته‌اید.

شبکه خود را حفظ کنید. با همکاران، مدیران و همکلاسی‌های سابق تماس بگیرید. شما مجبور نیستید کاریابی را به تنهایی انجام دهید.

مراقب خودتان باشید. کاریابی می‌تواند طاقت فرسا باشد. برای انجام کارهایی که در آنها مهارت دارید یا دوست دارید، مانند ورزش کردن، دوچرخه سواری یا خواندن کتاب، وقت بگذارید. افزودن اهداف کم فشار و دست یافتنی به آن فعالیت‌ها - برای مثال، «من روزی ۳۰ صفحه می‌خوانم» یا «این هفته ۱۰ مایل دوچرخه‌سواری خواهم کرد» - می‌تواند به شما کمک کند که احساس موفقیت کنید.

داوطلب شوید. این یک راه عالی برای به روز نگه داشتن مهارت‌ها و حتی توسعه مهارت‌های جدید است. آوردن تخصص خود به یک فضای داوطلبانه ارزش شما را به شما یادآوری می‌کند و کمک به دیگران اعتماد به نفس، قدردانی و خلق و خوی خوب شما را ارتقاء می‌دهد.

منبع: HBR

نویسنده: مارلو لاینز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار