۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
برخورد جدی مجلس با عوامل پرداخت نشدن حقوق معلمان و فرهنگیان

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از برخورد قاطع مجلس با عوامل عدم پرداخت حقوق اسفندماه معلمان خبر داد و گفت: تا آخرین ساعات اسفندماه پیگیر پرداخت حقوق معلمان بودیم ولی متاسفانه به دلیل برخی ناهماهنگی‌ها پرداخت انجام نشد و ما به این موضوع رسیدگی می‌کنیم.

ایسنا: روح الله متفکرآزاد جمعه شب، ۱۱ فروردین ماه در جمع خبرنگاران، در خصوص عملکرد این مجلس انقلابی، گفت: برای این‌که دلیل انقلابی بودن مجلس یازدهم مشخص شود، می‌توان عملکرد این دوره از مجلس را در سه حوزه قانون گذاری، نظارت و سبک زندگی نمایندگان ارزیابی کرد.

وی افزود: در آغاز کار مجلس یازدهم، مقام معظم رهبری اولویت‌هایی برای مجلس شورای اسلامی منطبق با نیازهای جامعه بیان کردند و پس از بحث‌های کارشناسی بین نمایندگان و به خصوص نمایندگان جوان(حدود ۶۰ نفر از نمایندگان زیر ۴۵ سال هستند)، اولویت‌های دهگانه‌ای برای مجلس تعیین شد که مطابق اولویت‌های رهبری بود.

افزایش حقوق کارگران منجر به تعدیل نیرو نمی‌شود

وی در ادامه به موضوع دستمزد کارگران، اظهار کرد: یک اشتباه مفهومی در مورد افزایش دستمزد کارگران وجود دارد و آن این است که افزایش حقوق کارگران منجر به تعدیل نیرو و صدمه به رشد تولید می‌شود در حالی که اینگونه نیست.

متفکرآزاد افزود: سهم کارگر در قیمت تمام شده کالا در ایران بین ۶ تا ۱۰ درصد است ولی این رقم در دنیا به ۳۰ درصد می‌رسد. در سال گذشته با افزایش حقوق کارگران، به جای تعدیل نیروی کار شاهد افزایش نیروی کار بودیم. مصوبات مجلس در خصوص مسائل کارگری طی سه سال گذشته نیز همواره به نفع کارگران تصویب شده است.

وی ادامه داد: هر ساله رقم‌های بالایی نیز برای رد دیون بازنشستگان تامین اجتماعی تخصیص می‌یابد و طی سه سال گذشته مبلغ ۲۴۹ هزار میلیارد تومان برای این امر در مجلس شورای اسلامی تخصیص یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: اخیرا حساسیت رسانه‌ها بر روی موضوعات فیلترینگ، حجاب و فرزندآوری بیشتر شده است و معمولا گفته می‌شود که تمامی هم و غم مجلس این موارد است در حالی که اشتباه است.

در بحث فیلترینگ باید ضابطه‌مند عمل شود

وی در خصوص بحث فیلترینگ، تاکید کرد: در بحث فیلترینگ باید ضابطه‌مند عمل شود. حساب‌های کاربری جعلی (اکانت‌های فیک) بسیاری در فضای مجازی وجود دارد اما کسی پاسخگوی آن نیست. به خصوص وقتی به ناموس کسی در فضای مجازی تعدی می‌شود و یا از کسی کلاهبرداری می‌شود. این موضوع لزوم قانونمند شدن فضای مجازی و ضابطه مند شدن فیلترینگ را مثل تمامی کشورهای دیگر دنیا تایید می‌کند.

وی در خصوص سیاست خارجی کشور نیز اظهار کرد: سیاست جمهوری اسلامی در قبال همسایگان، کاهش تنش است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص ایجاد سفارت جمهوری آذربایجان در تلاویو، اظهار کرد: ما برقراری ارتباط با صهیونیسم توسط کشورهای اسلامی را خیانت به جهان اسلام، مستضعفان و خیانت و کمک به غاصبین می‌دانیم. اگر قره باغ غصب شده بود، فلسطین نیز غصب شده است، واگر اهالی قره‌باغ مظلوم بودند، اهالی فلسطین نیز مظلوم هستند.

وی تاکید کرد: مسئله قره‌باغ به اندازه مسئله فلسطین برای ایران اهمیت دارد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها