۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
برنامه جدید دولت برای تولیدکنندگان

وزیر امور اقتصاد و دارایی با تاکید بر اینکه برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت‌های دولت است، گفت: تا یک ماه آینده برای تولیدکنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار گیرد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جریان سفر به آذربایجان‌ شرقی در نشست با نخبگان، فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع بناب اظهار کرد: برداشتن موانع غیرمولد برای اقتصاد کشور از اولویت‌های دولت است که دولت در این زمینه در اردیبهشت ماه اقدامی انجام داد و این کار اجازه می‌دهد تا تولیدکنندگان داخلی از عرصه تولید کنار نروند.

وی اظهارکرد: با پشت سر گذاشتن موج اجرایی این سیاست در ۲ تا سه ماه آینده، بستر خوبی بدون رانت برای فعالیت تولیدکنندگان ایجاد می‌شود تا بتوانند از مجموعه سیاست‌های دولت استفاده کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که دولت در کنار سیاست کنترل تورم به دنبال حل دشواری‌های تولید است، گفت: بالا بودن نرخ تورم و پایین بودن نرخ سود بانکی در حد نصف، نرخ تورم موجب ایجاد تقاضای زیاد نسبت به تسهیلات شده است.

شرایط اعطای تسهیلات نیازمند راهکار اساسی

خاندوزی ادامه داد: باید در خصوص سخت یا سهل گیری در اعطای این تسهیلات و کنترل و مدیریت تقاضای بالا در حوزه اعتبارات و تسهیلات راهکار اساسی ارائه شود.

وی اظهار کرد: شبکه بانکی و اعتباری کشور باید تلاش کند تا به صورت هدفمند به تولیدکنندگان و صادرکنندگان واقعی و دارای سابقه خوب تسهیلات ارائه دهد.

وزیر اقتصاد یادآوری کرد: در این راستا تا یک ماه آینده برای تولیدکنندگان رتبه اعتباری اختصاص می‌یابد و این رتبه مبنای بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به آنها قرار گیرد.

خاندوزی، با تاکید بر اینکه باید عقبه تولیدکنندگان و صادرکنندگان به عنوان بهترین ضامن برای بانک‌ها باشد، افزود: تصمیم گیرندگان برای شبکه اعتباری و بانکی نیز باید متناسب با کشش و توان و نیاز شبکه بار بر دوش آنها بگذارند تا آنها نیز بدون مشکل جوابگوی نیاز تولیدکنندگان و صادرکنندگان باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها