۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
کارشناسان درباره بورس ۱۴۰۲ چه می‌گویند؟

بورس تهران در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۲ توانست عملکرد بسیار خوب و کم‌نظیری از خود به نمایش بگذارد. شاخص کل بورس در روزهای ابتدایی سال جدید با ثبت بازدهی ۶ درصدی توانست دومین رکورد رشد در تعطیلات نوروزی هر سال را به نمایش بگذارد.

بورس تهران در دو هفته ابتدایی سال ۱۴۰۲ توانست عملکرد بسیار خوب و کم‌نظیری از خود به نمایش بگذارد. شاخص کل بورس در روزهای ابتدایی سال جدید با ثبت بازدهی ۶ درصدی توانست دومین رکورد رشد در تعطیلات نوروزی هر سال را به نمایش بگذارد. عملکرد حقیقی‌ها در روزهای ابتدایی بسیار مثبت بود و شاهد ورود حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه به سهام بودیم. از سمت ارزش معاملات خرد سهام نیز روزهای خوبی به ثبت رسید و میانگین این متغیر به عدد ۱۰۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت که ۱۱ درصد بهتر از میانگین اسفند ماه سال گذشته بود. از این رو و با توجه به روند رو به رشد بازار در اسفند ماه و شروع خوبی که در بهار سال جدید داشته است، کارشناسان و اهالی بازار سرمایه در انتظار سالی سبز برای بورس تهران هستند.

در برنامه شمارش معکوس امروز همراه با محمد اقبال‌نیا، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به پیش بینی بورس تهران و متغیرهای اثرگذار بر آن در سال ۱۴۰۲ پرداختیم.

بورس امروز پس از تعطیلات نوروزی کار خود را از سر گرفته و تا به اینجای کار به دلیل خبر احتمال بازگشت دلار نرخ پایه محصولات داخلی به عدد ۲۸۵۰۰ تومان با شوک منفی همراه بوده و نماگرها در مسیر نزولی حرکت می‌کنند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha