۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۰
پیش بینی جدید قیمت طلا و سکه توسط رئیس اتحادیه طلا / حباب سکه چقدر شد؟

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به روند معاملات بازار سکه و طلا در نخستین هفته رسمی فعالیت بازار در سال جدید، از کاهش چشمگیر حباب سکه به میزان یک و نیم میلیون تومان آن هم در شرایطی که بازار سکه و طلا تحت تاثیر نوسان افزایشی نرخ ارز و افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی تا حدودی صعودی پیش رفت، خبر داد و اعلام کرد برخلاف افزایش قیمت انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا، کوچکترین قطع سکه (سکه‌های یک گرمی) با کاهش ٢٠٠ هزار تومانی نسبت به نخستین معاملات، هفته را به پایان رساند.

ایسنا: نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت بازار سکه و طلا در نخستین هفته از بازگشایی بازار سکه و طلا به‌طور رسمی در سال جدید، اظهار کرد: پس از تعطیلی دو هفته‌ای، بازار از روز دوشنبه شروع به‌کار کرد اما با توجه به اینکه در ماه رمضان هستیم، هیچگونه تقاضای هیجانی و کاذبی در بازار دیده نشد؛ حتی تا حدودی کاهش تقاضا هم طبق سنوات گذشته (در ماه رمضان) وجود داشت و آرامش بر بازار سکه و طلا حاکم بود.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: تا حدودی نوسان نرخ ارز در بازار داخلی و البته افزایش ۴٣ دلاری اونس جهانی سبب شد که کمی در بازار سکه و طلا روند افزایشی را شاهد باشیم، اما همانطور که اشاره شد این روند صعودی منجر به تشدید تقاضا در بازار نشد. بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و روال عادی خود را طی می‌کند و هیچگونه التهابی در بازار وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: توصیه ما به مردم این است که هر زمان (به‌ویژه در شرایط فعلی که بازار از ثبات نسبی برخوردار است) تصمیم به خرید و فروش سکه و طلا دارند، با توجه اینکه طی ماه‌های گذشته، قیمت‌ها به تعادل و ثبات نسبی رسیده است، منتظر افزایش یا کاهش خاص نباشند و مبادلات خود را در مورد سکه و مصنوعات طلا انجام دهند و نگران نباشند.

این مقام صنفی پیش‌بینی کرد: برای هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که چنانچه نوسان خاصی در بازارهای جهانی رخ ندهد و باتوجه به اینکه مجدد قرار است از فردا (شنبه) عرضه ربع سکه از سر گرفته شود، ثبات بازار احتمالا ادامه‌دار خواهد بود و نوسان‌ها در حدود همان یک تا سه درصد افزایش/ کاهش باشد و تغییرات چندانی نخواهیم داشت.

بذرافشان در رابطه با تغییرات قیمت‌ها از روز دوشنبه (آغاز بازار رسمی سکه و طلا) تا پایان هفته، اعلام کرد: همانطور که اشاره شد، اونس جهانی طلا حدود ۴٣ دلار افزایش را تجربه کرد و آخرین قیمت ٢٠١٧ دلار ثبت شد. در مجموع در بازار داخل هر مثقال طلای ١٧ عیار بطور میانگین ١٨۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به ١١ میلیون و ١٢٠ هزار تومان در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) رسید. هر گرم طلای ١٨ عیار نیز با ۴٢ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۵۶٧ هزار تومان به‌ازای هر گرم رشد بها داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: در بازار سکه نیز نوسان چندانی وجود نداشت. هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان افزایش به ٣١ میلیون و ۴٠٠ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم با ٢٠٠ هزار تومان افزایش به ٢٨ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه در آخرین معاملات هفته نسبت به روز نخست معاملات (دوشنبه) هریک میانگین افزایش ٣٠٠ هزار تومانی را تجربه کرده و بازار را با قیمت‌های ١٨ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان برای هر قطعه نیم سکه و ١١ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان برای هر قطعه ربع سکه به پایان رساند. برخلاف افزایش بهای همه قطعات سکه و طلا، سکه‌های یک گرمی با کاهش قیمت مواجه شد و در آخرین معاملات هفته شش میلیون و ۵٠٠ هزار تومان قیمت داشت که ٢٠٠ هزار تومان ارزان‌تر از قیمت آن در روز دوشنبه بود.

تخلیه ١.۵ میلیون تومانی از حباب سکه

این مقام صنفی تصریح کرد: حباب سکه در آخرین معادلات این هفته نسبت به نخستین روز کاری بازار سکه و طلا (١۴ فروردین ماه) کاهش چشمگیر یک میلیون و ۵٠٠ هزار تومانی را تجربه کرد و در حالیکه در روز دوشنبه در محدوده هفت میلیون و ١٠٠ هزار تومان قرار داشت، در پایان هفته به حدود پنج میلیون و ۶٠٠ هزار تومان رسید.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها