۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰
این میلیاردرهای خودساخته جهان زیر ۴۰ سال سن دارند!

فردای اقتصاد: بر اساس فهرستی که موسسه تحقیقاتی هورون تهیه شده است، تعداد میلیاردرهای خودساخته ۴۰ ساله یا کمتر در جهان تا ۱۶ ژانویه سال جاری به ۵۹ نفر رسید که از این میان آمریکایی‌ها با ۲۳ نفر میلیاردر زیر ۴۰ سال و چینی‌ها با  ۱۸ نفر کارآفرین چینی بیشترین تعداد و سهمی ۶۹ درصدی را در این فهرست به خود اختصاص داده‌اند و پس از آن‌ها هندوستان با ۵ نفر و انگلستان با ۴ نفر در تبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مجموع افرادی از ۱۰ کشور جهان این فهرست ۵۹ نفره را به خود اختصاص دادند. مجموع درآمد آن‌ها بالغ بر ۲۶۹ میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است و ۴ نفر از این افراد ثروتی بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار یا بیشتر را به خود اختصاص داده‌اند.

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا با ۳۹ سال سن به رغم از دست دادن ۸ میلیارد دلار از دارایی خود طی یک سال گذشته، با ثروتی بالغ بر ۶۸ میلیارد دلار آمریکا جایگاه نخست این فهرست را به خود اختصاص داده است و ژانگ ییمینگ، بنیانگذار شرکت مادر تیک تاک، بایت دنس، گرچه شاهد افت ۱۷ میلیارد دلاری ثروت خود طی یک سال اخیر بود، اما توانست در فهرست امسال با ثروتی بالغ بر ۳۷ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار گیرد.

ملانی پرکینز، ۳۵ ساله، و همسرش کلیف اوبرچت، ۳۷ ساله، ساکن استرالیا، از کانوا پلتفرم طراحی گرافیک، با ۱۲ میلیارد دلار آمریکا به جایگاه ۳ نفر برتر راه یافتند.

پاول دوروف، ۳۹ ساله، مستقر در دبی، از اپلیکیشن تلگرام، در پی نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی واتساپ، توانست دارایی خود را ۴/۷ میلیارد دلار افزایش دهد و به ۱۱ میلیارد دلار آمریکا برساند و به این ترتیب به رتبه چهارم برسد.

داستین موسکوویتس ۳۹ ساله از شرکت متا در آمریکا، با ۹.۶ دلار ثروت جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.

این مؤسسه تحقیقاتی اعلام کرد که ۱۴ نفر تازه وارد در فهرست امسال حضور دارند که سه بنیانگذار شرکت  miHoYo، توسعه‌دهنده بازی  Genshin Impact در شانگهای، در میان آن‌ها هستند.

بر اساس گزارش این موسسه، موفق‌ترین کارآفرینان زیر ۴۰ سال این فهرست نخستین میلیارد دلار خود را در عرض شش سال به دست آوردند.

منبع: مرکز تحقیقاتی Hurun

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسماعیل IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    👏👏👏
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
    این هم تو ایران نبوده وگرنه بدبخت میشد

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار