۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۵
ایلان ماسک به اکانت‌های مردگان هم تیک آبی داد

ایلان ماسک و توییتر با حذف صدهاهزار تیک آبی با انتقادهای فراوانی روبه رو شده‌اند حالا تیک اکانت‌های مشهور بازگشته از جمله برخی از اکانت‌هایی که صاحبان آنها درگذشته‌اند.

فردای اقتصاد - بعد از آنکه توییتر به قول خود مبنی بر حذف تیک‌های آبی عمل کرد بسیاری از تیک‌های آبی کاربران حذف شد و صاحبان‌ آنها حاضر به پرداخت ۸ دلار ماهانه این سرویس نشدند  اما حالا ایلان ماسک تصمیم گرفته تیک آبی اکانت‌های مشهور را به رایگان به آن‌ها بازگرداند. 

بازگشت دوباره تیک آبی به اکانت‌های مشهور تغییر سیاست توییتر در رابطه با سرویس اشتراک بلو ( تیک آبی ) این شرکت است که بعد از عدم استقبال کاربران از این سرویس صورت می‌گیرد. 

ایلان ماسک امیدوار بود با حذف تیک‌های آبی دارندگان آنها را مجبور به خرید اشتراک این سرویس کند اما این اقدام برعکس پاسخ داد و حتی کمپین‌هایی در مورد نخریدن سرویس اشتراک توییتر در این شبکه به راه افتاد. 

ماسک و توییتر تلاش کردند با دادن تیک آبی به برخی کاربران مشهور کمی از فشار حذف این تیک و اعتراض کاربران بکاهند اما موج مخالفت‌ها تا آنجا بالا گرفت که صاحبان اکانت‌هایی که تیک آنها دوباره برگشته نیز اعلام کردند که اساسا پرداختی برای تیک آبی و این سرویس نداشته‌اند. 

ایلان ماسک به اکانت‌های مردگان هم تیک آبی داد
توییت پل کروگمن اقتصاددان مشهور آمریکایی درباره اینکه سرویس بلو توییتر را خریداری نکرده اما تیک آبی او برگشته و واکنش ایلان ماسک به او

در این میان اکانت‌های برخی افراد درگذشته نیز دوباره تیک آبی دریافت کرده‌اند از جمله جمال خاشقچی روزنامه‌نگار عربستانی که در استانبول کشته شد، کوب برایات بسکتبالیست مشهور، هوگو چاوز رییس جمهور سابق ونزوئلا و ... 

ایلان ماسک بعد از خرید ۴۴ میلیارددلاری توییتر زیر فشار سنگینی برای درآمدزاکردن این سرویس وتبدیل آن به یک اپلیکیشن همه کاره یا سوپراپ است اما تاکنون تلاش‌های او برای رشد درآمدهای این شرکت چندان موفق نبوده است. 

ارزش توییتر نیز بعد از این خرید کاهش قابل توجهی یافته و هم اکنون به نزدیک ۲۰ میلیارد دلار رسیده است. 

تیک آبی توییتر تا پیش از این پس از ارزیابی و طی ملاک‌هایی به افراد مشهور، روزنامه‌نگاران و یا کسب و کارها اعطا می‌شد. بر اساس سیاست ایلان ماسک حالا تیک آبی به هر کسی که حاضر به پرداخت ۸ دلار در ماه باشد اعطا می‌شود. 

به نوعی کارکرد تیک آبی برای توییتر از یک نشان برای مشخص کردن اکانت‌های فیک از غیر فیک به ابزاری برای نشان دادن خریده شدن سرویس اشتراک بلو تغییر کرده است. 

در این میان برخی سلبریتی‌ها هم آنقدر از ماسک و توییتر ناراحتند که حتی بعد از دریافت دوباره تیک آبی به دنبال حذف آن برآمده‌اند. 

ایلان ماسک از زمان به دست گرفتن مدیریت توییتر  با چالش‌های متعددی در برخورد با روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها و افراد مشهور مواجه شده و ماجرای تیک آبی بر این فضای پرتنش بین او و این گروه‌ها افزوده است.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار