۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
ظرفیت جمعیت تهران تمام شد؟ + جزییات

عضو شورای شهر تهران با اشاره به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که مناطق ۲۲ گانه تهران دیگر پذیرای جمعیت پذیری و تراکم نیست.

ایسنا: ناصر امانی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه به تازگی به محله علی آباد رفته و با مردم این محله صحبت کرده ام، گفت: مردم این محله از کمبود شدید سرانه‌های درمانی و بهداشتی رنج می‌برند و این در حالیست که سال‌هاست یک زمین ۱۰ هزار متر مربعی با کاربری درمانی امید مردم شده که مشکل نبود بیمارستان حل شود، اما به تازگی با خبر شدم که مالک در صدد تغییر کاربری این زمین به مسکونی است.

وی افزود: با توجه به وسعت این زمین پرونده باید در شهرداری بررسی شود و حواسمان باشد که این محله کمبود سرانه درمانی دارد.

این عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از تذکرات خود به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس اشاره کرد و گفت: این گزارش مستند به مرکز مطالعات شهرداری تهران تدوین شده است که وضعیت زیست پذیری شهر تهران را مورد مطالعه قرار داده است.

وی با بیان اینکه شاهد هستیم که شهرداری تهران در عمده مناطق، هدفگذاری‌اش را بر پایه توسعه ساخت‌وساز قرار داده است، تصریح کرد: این در حالیست که این گزارش تأکید می‌کند که تهران وضعیت زیست پذیری خوبی ندارد.

وی با بیان اینکه دقت داشته باشید که تنها در منطقه ۱۶، ‌۳۱ شهرک داریم که هنوز مشکلات آنها پابرجا است، گفت: مرکز مطالعات ۳۵ شاخص زیست محیطی را احصا کرده است و وضعیت مناطق را منطبق با این شاخص‌ها بررسی کرده که جالب است بدانید منطقه یک با عدد بیش از ۳۶۰، دارای بیشترین فشار زیست محیطی و منطقه ۲۲ با عدد ۲۴۷ کمترین فشار را تحمل می‌کند و این گزارش نشان می‌دهد که کل مناطق ۲۲ گانه تهران دیگر توانایی پذیرایی جمعیت و توسعه تراکم را ندارد و فقط در مناطق ۵، ۲ و ۲۱ ممکن است آسیب‌های کمتری را شاهد باشیم که ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم که این هشدار را بدهیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها