۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
چگونه روابط کاری مستحکم ایجاد کنیم؟

فردای اقتصاد: تحقیقات نشان داده است که مهم‌ترین عامل شادی انسان‌ها نه پول است نه شهرت و نه مدرک، بلکه روابط انسانی است. ارتباطات ما با یکدیگر روحیه ما را تنظیم می‌کند. یکی از بهترین دوستی‌ها و روابط می‌توانند در کار شکل گیرند.

اما نخستین قانون روابط کاری چیست؟ به دیگران کمک کنید بدون آنکه توقع کمک داشته باشید.

هر چه محبت بیشتری را بی‌دریغ نثار کنید، بیشتر بدست می‌آورید. حمایت و منابع خود را نثار کسی کنید که فکر می‌کنید نیاز به کمک دارد، نه به این دلیل که همکارتان چیزی به شما بدهکار خواهد شد. هر چه بیشتر و آزادانه‌تر به همکارتان کمک کنید، بیشتر به شهرت شما در سخاوت و اعتبارتان افزوده خواهد شد.

پنج راهکار برای ایجاد و تقویت روابط شما در کار پیشنهاد می‌شود:

رفتار خود را مورد بازبینی قرار دهید: این تقریباً چیزی مانند عاشق شدن است. شما باید واقعاً از بودن در کنار مشتریان بالقوه خود یا افرادی که با آنها کار می‌کنید لذت ببرید. از آنچه به آنها پیشنهاد می‌زنید هیجان‌زده شوید. مثبت‌ترین نگرش خود را داشته باشید، لبخند بر لب داشته باشید و بتوانید با آنها بخندید. اگر به آنها نشان دهید که چقدر از کار خود لذت می‌برید، آنها هم می‌خواهند همین احساس را داشته باشند.

ارتباط پیدا کنید: یافتن یک علاقه مشترک با طرف مقابل، کمک می‌کند. آنچه را که آنها نیاز دارند و می‌خواهند بیاموزید - اما نه آنچه را که می‌توانید به آنها بفروشید. اگر مکان‌های جالبی برای دیدن مناظر و رستوران‌های خوب برای امتحان می‌شناسید، اگر مشتری یا همکار از جایی بازدید می‌کند که آنجا بوده‌اید، مکان‌های دیدنی‌اش را به آنها توصیه کنید. این به آنها احساس مثبتی نسبت به شما می‌دهد، که در یادشان خواهد ماند.

هدیه دادن را معنی دار کنید: هدایای خود را فقط در تعطیلات ندهید. در طول سال، کتاب‌هایی را که خوانده‌اید و ارزشمند یافته‌اید، هدیه دهید یا یکی از کتاب‌های تالیفی یا ترجمه خودتان را با یک یادداشت شخصی که داخل آن نوشته شده است، ارسال کنید.

به یک گروه شبکه‌سازی بپیوندید: آنها راه‌های بسیار خوبی برای ارتباط با کسب‌وکارهای جدید هستند، به‌خصوص اگر برایتان سخت است که خودتان از آن خارج شوید و با افراد بالقوه ملاقات کنید. اما به یاد داشته باشید، شبکه‌سازی مسابقه‌ای نیست که در آن با دادن بیشترین کارت ویزیت برنده شوید. این کار تازه نقطه شروع روابط جدید است (بعضی از افراد فقط کارت‌های خود را پشت سر می‌گذارند). به این وقایع با هدف پیدا کردن مخاطبینی که می‌توانید کمکشان کنید، نزدیک شوید، نه افرادی که می‌توانند به شما کمک کنند.

آرام باشید: اغلب گفته می‌شود که عشق زمانی اتفاق می‌افتد که انتظارش را ندارید، و هر چه سخت‌تر و عامدانه‌تر به آن نگاه کنید، موفقیت کمتری خواهید داشت. چه در یک رویداد شبکه‌ای جستجو کنید یا فقط با مشتریان چت کنید، همه چیز را در مورد خود و نیازهایتان نگویید بلکه آرام باشید و شخص مقابل را به طور واقعی بشناسید. اگر آنها فکر می‌کنند که شما فقط به خاطر چیزی که از این رابطه به دست می‌آورید به آنها علاقه‌مند هستید، قبل از نخستین قرار ملاقات شما از شما جدا می‌شوند.

منبع: Entrepreneur

نویسنده: ری تیتوس

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار