۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۴
دیدار بایدن با مدیران غول‌های هوش مصنوعی جهان

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مدیران برخی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی مانند مایکروسافت و گوگل از آنها خواست تا قبل از عرضه محصولات هوش مصنوعی از ایمن بودن آنها در جامعه اطمینان حاصل کنند.

فردای اقتصاد -  جوبایدن رئیس جمهور آمریکا در دیدار با مدیران برخی از بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی مانند مایکروسافت و گوگل از آنها خواست تا قبل از عرضه محصولات هوش مصنوعی از ایمن بودن آنها در جامعه اطمینان حاصل کنند.

هوش مصنوعی مولد امسال به یک کلمه کلیدی اصلی تبدیل شده و برنامه‌هایی مانند چت جی پی تی توجه عموم را نسبت به این تکنولوژی جلب کرده و موجب هجوم شرکتها برای عرضه محصولات مشابهی شده که بسیاری معتقدند ماهیت بازار کار را تغییر می‌دهد. 

در حال حاضر میلیون‌ها کاربر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، طرفداران این تکنولوژی معتقدند که هوش مصنوعی می‌توانند به تشخیص بیماری، نوشتن فیلمنامه، تولید متن‌های حقوقی و رفع باگ از اپلیکیشن‌ها کمک کند. در عین حال برخی هم نگران نقض حریم خصوصی، انحراف در استخدام و کلاهبرداری‌های نهادهای قدرتمند و پخش اطلاعات نادرست شود.

کاخ سفید اعلام کرده که خود بایدن از چت جی پی تی استفاده و آن را آزمایش کرده و در عین حال به مدیران شرکتهای فناوری گفته که باید خطرات فعلی و بالقوه هوش مصنوعی برای افراد، جامعه و امنیت ملی کاهش یابد. 

به گفته کاخ سفید این جلسه شامل یکسری بحث‌های صریح و سازنده درباره نیاز شرکتها به شفافیت بیشتر در برابر سیاستگذاران در مورد توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی بود. 

در این جلسه دو ساعته ساندار پیچای مدیرعامل گوگل، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، سمن آلتمن مدیرعامل OpenAI و داریو آمودی از شرکت آنتروپیک حضور داشتند. همچنین کاملا هریس معاون رییس جمهور و همچنین جک سالیوان مشاور امنیت ملی به همراه چند وزیر در آن شرکت کرده‌اند. 

کاملا هریس معاون بایدن در بیانیه‌ای در مورد این موضوع اعلام کرد که هوش مصنوعی پتانسیل بهبود زندگی را دارد اما می‌تواند نگرانی‌هایی را نیز در مورد ایمنی، حریم خصوصی و حقوق مدنی ایجاد کند. او تاکید کرد که دولت آمریکا آماده وضع قوانین و مقررات جدید و حمایت از هوش مصنوعی است. 

سم آلتمن مدیرعامل OpenAI سازنده چت جی پی تی در این جلسه گفت که شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی در زمینه رگولاتوری این عرصه در یک جایگاه قرار دارند. 

دولت همچنین در این جلسه از سرمایه‌گذاری ۱۴۰ میلیون دلاری برای راه‌اندازی هفت موسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی خبر داد و اعلام کرد که دستورالعمل‌های سیاستی در مورد استفاده از هوش مصنوعی نیز به زودی توسط دولت فدرال منتشر خواهد شد. 

بزرگترین شرکتهای فعال در زمینه هوش مصنوعی در آمریکا اعلام کرده‌اند که در برنامه دولت برای حمایت از هوش مصنوعی شرکت خواهند کرد.

حضور هوش مصنوعی در عرصه سیاست یکی از موضوعات پر بحث ماه‌های اخیر بوده از جمله ایجاد تصاویری از پاب ، ترامپ و خود بایدن. 

انتظار می رود با گسترش فناوری هوش مصنوعی، چنین تبلیغات سیاسی رایج تر شوند.

هفته گذشته، کمیسیون تجارت فدرال و بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری اعلام کردند از اختیارات قانونی خود برای مبارزه با آسیب های مرتبط با هوش مصنوعی استفاده خواهند کرد.

غول‌های فناوری بارها قول داده‌اند که با تبلیغات پیرامون انتخابات، اخبار جعلی درباره واکسن‌های کووید-۱۹، هرزه‌نگاری و بهره‌کشی از کودکان، و پیام‌های نفرت‌انگیز که گروه‌های قومی را هدف قرار می‌دهند، مبارزه کنند. اما تحقیقات و رویدادهای خبری نشان می دهد که آنها در این زمینه توفیق چندانی نداشته‌اند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار