۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۷
پیش‌بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده

نرخ ارز طی هفته اخیر نه از ۲۸۲۰۰ تومان پایین‌تر و نه از ۳۰۲۰۰ فراتر رفته و احتمال دارد در ده روز آتی در این دامنه نوسان کند.

فردای اقتصاد: اگرچه سقوط آزاد دلار هفته پیش متوقف شد، اما نرخ ارز از این تاریخ به بعد بین دو مرز ۲۸ و ۳۰ هزار تومان حبس شده است. به صورت دقیق‌تر دلار نه توانسته از کف ۲۸۲۰۰ تومان پایین‌تر رود و نه از ۳۰۲۰۰ تومان فراتر رود.

نرخ ارز که دیروز حتی به بالای ۳۰ هزار تومان رسید، از عصر دیروز به کانال ۲۹ هزار تومان بازگشت و امروز هم روند نزولی را ادامه داد. صعود دوباره به بالای مرز ۳۰ هزار تومان در روز شنبه پتانسیل صعودی دلار و احتمال رشد پرشتاب‌تر از قبل در صورت به نتیجه نرسیدن مذاکرات را یادآوری می‌کند. با این حال، افزایش فروش‌ها بالای این مرز روانی نشان می‌دهد که ارزیابی معامله‌گران بازار ارز هنوز بیشتر به سمت خوشبینی به حصول توافق میل می‌کند.

بازار ارز احتمالا تا انتشار جزییات بیشتر از آخرین وضعیت توافق برجام در این محدوده به کار خود ادامه دهد. نورنیوز، رسانه نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی امروز اعلام کرد که بررسی دقیق پاسخ‌های آمریکا به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا درباره احیای برجام حداقل تا پنج‌شنبه طول خواهد کشید. آمریکا نیز پاسخ خود به ایران را ۱۰ روز پس از ارسال پاسخ تهران آماده کرد.

در همین رابطه بخوانید: تاثیر دومین پاسخ ایران به آمریکا بر قیمت دلار

بنابراین احتمالا دلار در مدت یک هفته الی ۱۰ روز آینده در فاز انتظاری قرار گیرد و نوسانات جدی را تجربه نکند. مگر آنکه بیش از حد طولانی شدن انتظار، باعث افزایش خریدها و سوخت صعود دلار شود. معامله‌گران باید دقت داشته باشند اینکه طرفین مذاکره، خواستار تغییرات جزئی در متن نهایی توافق باشند طبیعی است. در همین حال، حساسیت موضوع باعث خواهد شد تا زمانی که پیشرفت‌های جدی حاصل نشده است، جزییات دقیقی از نقاط اختلافی و پیشرفت‌های انجام شده به اطلاع عموم نرسد. بنابراین، حتی در صورتی که پاسکاری نظرات بین تهران و واشنگتن درباره متن توافق یکی دو هفته‌ای طول بکشد هنوز احتمال توافق وجود خواهد داشت. چنین احتمالی به عقیده کارشناسان حداقل تا پیش از نشست بعدی شورای حکام و مجمع عمومی سازمان ملل وجود دارد. در نشست پیشین شورای حکام قطعنامه‌ای علیه ایران منتشر شد که لحنی ملایم داشت، اما به عقیده عموم کارشناسان در صورت عدم احیای برجام، نشست بعدی شورای حکام که ماه آینده میلادی (سپتامبر) برگزار می‌شود با قطعنامه‌ای تندتر همراه خواهد بود که ممکن است پرونده را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع دهد.

پیش‌بینی قیمت دلار در ۱۰ روز آینده
دلار که دیروز به بالای مرز روانی ۳۰ هزار تومان رسیده بود، امروز نزولی شد

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار