۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۵
این سه عامل، ناجی شرکت شما در شدیدترین رقابت‌ها خواهد بود

فردای اقتصاد: آمریکا خانه حدود ۳۳.۲ میلیون کسب‌وکار کوچک است و این تعداد به سرعت در حال رشد است.

پدیده "استعفای بزرگ" جرقه مهاجرت به شهرهای کوچکتر و مناطق روستایی‌تر را زد، جایی که مردم به دنبال زندگی بدون ترافیک، سیاست اداری و هشت ساعت کار در روز بودند. با کاهش سرعت پاندمی کرونا، بسیاری نمی‌خواستند به مشاغل قبلی خود بازگردند، که تا حدی به افزایش کسب‌وکارهای جدید کمک کرد.

در واقع، از سال ۲۰۲۱ هر سال پنج میلیون کسب و کار ایجاد شده است که یک رکورد محسوب می‌شود و دو برابر بیشتر از دوره‌های مشابه قبلی است.

با این حال، حتی با وجود اینکه تعداد کسب‌وکارهای در حال ایجاد به بالاترین حد خود رسیده است، تنها حدود نیمی از آنها احتمالاً پس از پنج سال باقی می‌مانند. سه دلیل اصلی که برای بستن کسب و کارها مشاهده شده است عبارتند از عدم تناسب در بازار، کمبود سرمایه و داشتن تیم اشتباه.

نشریه فوربس این عوامل را جزء به جزء بررسی کرده و به این پرسش پاسخ داده است که آیا می‌توانیم بهترین رویکرد را برای حفظ کسب و کار شما پیدا کنیم؟

یافتن بازار مناسب

پیدا کردن مناسب بازار هنگام شروع یک کسب و کار بسیار مهم است. برای اینکه مشتری داشته باشید باید محصول یا خدماتی داشته باشید که دنیا به آن نیاز دارد. چند سوال از خود بپرسید: آیا این محصول را می‌خرند؟ چرا هیچ کس دیگری قبلاً این کار را انجام نداده است؟

اگر نمی‌توانید به پرسش نخست "بله" بگویید، پس باید تلاش ‌ای خود را دوباره ارزیابی کنید. مشتریان به یک راه حل نیاز دارند و شرکت شما باید آن را ارائه کند.

برای موفقیت، باید با مشکلی که سعی در حل آن دارید، رابطه صمیمی داشته باشید. برای مثال، اگر بستنی دوست ندارید، احتمالاً بهترین فرد برای راه‌اندازی یک بستنی فروشی نیستید.

اگر هیچ کس دیگری کاری را که شما انجام می‌دهید انجام نمی‌دهد، پس دلیل آن را پیدا کنید. گاهی اوقات اگر رقیبی وجود نداشته باشد، فرصت بسیار خوبی است، اما بسیاری از اوقات دیگران آن را امتحان کرده‌اند و شکست خورده‌اند، به این دلیل که بازاری برای آن وجود نداشته است.

سعی کنید محصول یا خدمات خود را طوری بفروشید که گویی از قبل موجود بوده است. مشتری ایده آل شما کیست؟ از آنجا شروع کنید. اگر می‌توانید به راحتی مشتری را تصور کنید، پس می‌دانید که چقدر سریع می‌توانید مشتری جذب کنید. اگر نه، ممکن است بخواهید بفهمید که چرا مشتری ایده‌آل شما نمی‌خواهد خرید کند. درک بازار و نیازهای مشتری برای یافتن مناسب بازار ضروری است.

اجتناب از تمام شدن پول

مدیریت امور مالی بخش مهمی از راه‌اندازی یک کسب و کار موفق است. تمام شدن پول می‌تواند به معنای پایان کار شما باشد، به همین دلیل مهم است که برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه داشته باشید.

قبل از شروع یک کسب و کار جدید، ایجاد بودجه و کاهش هزینه‌ها برای آزاد کردن سرمایه ضروری است. علاوه بر این، داشتن یک صندوق اضطراری برای پوشش هزینه‌های غیرمنتظره مهم است. احتمالاً کسب و کار شما با مشکلات رو به رشد جدی روبرو خواهد شد و به تمرکز شما نیاز دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که استرس اضافی ناشی از چیزهایی مانند امور مالی منزل را در ذهن ندارید.

علاوه بر صرفه‌جویی در پول، می‌توانید با پیش فروش محصولات یا خدمات یا یافتن سرمایه‌گذار یا شریک نیز درآمدزایی کنید. این به شما کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید که جریان نقدی کافی برای حفظ کسب‌وکار خود دارید.

اگر نیاز به گرفتن وام دارید، مطمئن شوید که یک برنامه محکم برای بازپرداخت آن دارید و ابتدا همه گزینه‌های دیگر را در نظر بگیرید. بسیاری از وام‌ها نیاز به وثیقه دارند، مانند حساب‌های حقوق صاحبان خانه یا بازنشستگی. استفاده از صندوق‌های بازنشستگی برای راه‌اندازی یک کسب و کار می‌تواند نگران‌کننده باشد، بنابراین مطمئن شوید که قبل از انجام این کار همه راه‌های دیگر را امتحان کرده‌اید.

راه دیگر برای یافتن سرمایه‌های راه‌اندازی، کار با سرمایه‌گذاران محلی است، افرادی با ارزش که به دنبال سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای محلی در ازای برخورداری بخشی از مالکیت در کسب‌وکار هستند. کار با اینگونه سرمایه‌گذاران می‌تواند راهی عالی برای رشد کسب و کار شما بدون گرفتن وام باشد. فقط به خاطر داشته باشید که این هزینه معمولاً بین ۱۰٪ تا ۳۰٪ از شرکت شما خواهد بود.

با برنامه‌ریزی دقیق و آماده سازی می‌توان از بی پولی جلوگیری کرد و کسب و کاری موفق ساخت.

ساختن یک تیم موفق

ایجاد یک تیم موفق برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار مهم است، به‌ویژه در دوران «استعفای بزرگ»، که در آن کارمندان با سرعت بیشتری کار خود را ترک می‌کنند و به دنبال دستمزد بالاتر، مزایای بیشتر و آزادی بیشتر هستند.

این روند تأثیر زیادی بر مشاغل کوچک داشته است و منجر به روند پرسرعت گردش کارکنان شده است اما فرصتی برای کسب استعدادهای بزرگ نیز فراهم می کند.

من فکر می‌کنم کسب‌وکارهای کوچک توانایی منحصربه‌فردی برای ارائه معنا و هدف به کارکنان، ایجاد حس تعلق و ارزش دارند که می‌تواند به روحیه، بهره‌وری و حفظ بهتر کارکنان منجر شود. در حالی که ارائه دستمزدها و مزایای رقابتی می‌تواند به حفظ کارکنان کمک کند، رضایت شخصی از طریق فرصت‌هایی برای تسلط، استقلال و هدف همان چیزی است که کارگران واقعاً می‌خواهند.

رهبران کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند این فرصت‌ها را با ارتقای کارمندان به نقش‌های جدید، افزایش استقلال از طریق ارتباطات آزاد و اعتماد متقابل و ایجاد چشم‌انداز و فرهنگ روشنی که هر کارمند می‌تواند از آن حمایت کند، ارائه کنند.

برای جذب و حفظ کارمندان در طول دوره "استعفای بزرگ"، در صورت امکان، به موارد زیر توجه کنید:

• دستمزد بالاتر و مزایای بهتر ارائه کنید.

• فرهنگ کاری مثبت ایجاد کنید.

• ارائه انعطاف پذیری. در ساعات و حضور در کار.

• ایجاد فرصت برای رشد و توسعه.

با انجام این کارها، کسب و کار شما برای رونق در بازار کار رقابتی امروز و کمک به کارکنان برای دستیابی به رضایت شخصی و حرفه ای، بهتر مجهز می‌شود.

همانطور که روند شروع یک کسب و کار جدید ادامه دارد، بسیار مهم است که بر روی یافتن بازار مناسب تمرکز کنید، از هدر رفتن سرمایه خود جلوگیری کنید و یک تیم موفق بسازید تا از مرز پنج ساله خود عبور کنید.

رویای شما برای یک کسب و کار موفق وجود دارد و منتظر شماست تا آن را ادامه دهید یا شروع کنید، بنابراین یافتن تمام راه‌ها برای افزایش شانس موفقیت و پیشرفت در چشم‌انداز کسب‌وکار رقابتی امروز ضروری است.

منبع: فوربس

نویسنده: جوزف ادگار، مدیرعامل اسنپ‌ادز

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار