۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
قیمت آب دوبرابر شد!/این افراد منتظر قبض‌های نجومی باشند

سخنگوی صنعت آب گفت: تعرفه‌های آب شرب به‌گونه‌ای از ابتدای سال جاری تغییر کرده است که برای کم‌مصرف‌ها مشوق مالی و برای پرمصرف‌ها تا ۷۰درصد افزایش تعرفه اعمال می‌شود.

تسنیم: فیروز قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعرفه آب شرب برای مشترکانی که تا نصف الگو مصرف دارند، نسبت به سال گذشته کاهش داشته است‌ که این اقدام مشوقی برای کم‌مصرف‌ها است‌.

وی افزود: برای مشترکانی که از نصف الگو تا الگو مصرف آب دارند، در سال جاری افزایش تعرفه ۱۵درصدی خواهند داشت.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه برای افزایش مصرف بیش از الگو، به‌ازای هرمترمکعب مصرف بیشتر، تعرفه متفاوت خواهد بود، گفت: برای مشترکانی که بیش از الگو مصرف آب دارند، تا ۷۰ درصد افزایش تعرفه اعمال خواهد شد که این افزایش ۷۰درصدی تعرفه برای پرمصرف‌ها و بیشترین پله‌های مصرف خواهد بود.

وی افزود: بارندگی‌های کشور در سال‌ آبی جاری، با وجود رشد ۵ درصدی نسبت به میزان بارش‌ها در زمان مشابه سال آبی گذشته، نسبت به متوسط درازمدت، ۱۶ درصد کاهش داشته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه "بارش‌های سال آبی جاری تاکنون به ۱۸۸ میلیمتر رسیده"، گفت: پراکنش بارش‌ها بسیار نامنظم بوده و در شمال غرب کشور، استان‌های شمالی و بخشی از فلات مرکزی بارندگی مناسبی نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در تهران با کاهش ۲۸ درصدی بارش‌ها نسبت به شرایط نرمال و کاهش ۶ درصدی بارش‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه‌ایم؛ همچنین میزان ذخایر سدهای ۵‌گانه تأمین آب شرب تهران درحال‌حاضر ۵۰۹ میلیون مترمکعب است که پرشدگی ۲۷ درصد این سدها را نشان می‌دهد و نسبت به زمان مشابه سال گذشته که سالی کم‌آب برای تهران بوده، کاهشی ۱۰ درصدی داشته است.

سخنگوی صنعت آب با بیان اینکه "سال گذشته آب ۴۳ هزار مشترک قطع شد و امسال نیز این طرح را در برنامه داریم"، گفت: میزان مشترکان بد مصرف با اجرای طرح برنامه ها از پنج درصد به سه درصد کاهش یافت و تلاش ما این است که تعداد مشترکان پرمصرف بازهم کاهش یابند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها