۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
مطالعه‌ای در امارات مزایای هفته کاری چهار روزه را فاش کرد

فردای اقتصاد: مطالعه‌ای که توسط اداره آموزش خصوصی شارجه (SPEA) انجام شده است نشان می‌دهد که تعطیلات سه روزه آخر هفته، مدیریت زمان و بهره‌وری را بهبود می‌بخشد و به یادگیری و آموزش باکیفیت منجر خواهد شد.

هدف اصلی این مطالعه، سنجش‌ بهره‌وری و کیفیت زندگی در جامعه آموزشی شارجه پس از اجرای هفته کاری چهار روزه بود.

این مطالعه بر اساس یک نظرسنجی انجام شد که توسط بیش از ۷ هزار کارمند آموزشی و اداری، بیش از ۳۱۰۰۰ خانواده از ۷۰ ملیت انجام شد.

فرزندان این خانواده‌ها در ۱۲۷ مدرسه خصوصی در شارجه تحصیل می‌کنند که ظرفیت بیش از ۱۸۴هزار دانش آموز دختر و پسر را دارد.

مطالعه مذکور به این نتیجه رسید که آخر هفته طولانی باعث بهبود تعادل بین کار و زندگی تا ۹۰ درصد، بهبود ۷۸ درصدی در مهارت‌ها و روابط اجتماعی دانش‌آموز، بهبود ۸۸ درصدی در سطح انگیزه کار در بین کارکنان اداری و آموزشی و ارتقای سطح انگیزه کار در بین کارمندان و کارکنان آموزشی شد. همچنین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را ۷۷ درصد بهبود بخشید.

 سه روز تعطیلی در هفته همچنین منجر به بهبود ۸۶ درصدی بهره‌وری کارمندان بخش‌های اداری و آموزشی شد.

دکتر محدثه الهاشمی، رئیس SPEA، بر اهمیت مطالعه برای شناسایی مزایای این تصمیم تاکید کرد. به گفته او این سیستم به دانش‌آموزان و خانواده‌ها اجازه می‌داد تا زمان را به خوبی مدیریت کنند و مؤسسات آموزشی هم کار و برنامه‌های خود را برای تدریس و آماده سازی کامل کنند.

علاوه بر این، دانش آموزان می‌توانند زمان بیشتری را با خانواده بگذرانند، امری که کیفیت زندگی و شادی را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این مطالعه جهش‌های قابل توجهی را در شاخص‌های عملکرد، بهره‌وری، سلامت روان و سایر شاخص‌های مهم در جامعه آموزشی نشان داد.

الهاشمی خاطرنشان کرد که تصمیم به کار به مدت چهار روز به جهش کوانتومی در کیفیت و عملکرد همه طرف‌های سیستم آموزشی کمک کرد و رقابت‌پذیری آن تقویت شد و تجربه‌ای غنی را به سیستم آموزشی افزود.

علی الحسنی، مدیر SPEA توضیح داد که هدف از این مطالعه حول این محور بود که ببینیم تصمیم به چهار روز کاری در هفته تا چه حد به اهداف مورد انتظار می‌رسد. این اهداف شامل میزان تأثیر مستقیم آن بر کیفیت زندگی معلمان و بازتاب آن بوده است. در مورد کیفیت آموزش دانش آموزان و خانواده‌های آنها این مطالعه نشان می‌دهد که سه روز تعطیلات در آخر هفته به اهداف اصلی منجر می‌شود. این اهداف شامل افزایش قابلیت‌های آموزشی، بهبود پیشرفت تحصیلی و افزایش انسجام خانواده است.

منبع: MENAFN (شبکه مالی خاورمیانه و شمال آفریقا، ارائه دهنده محتوای مالی آنلاین و پلت‌فرم‌های فناوری مالی برای موسسات و مصرف‌کنندگان کشورهای عربی است. این شبکه توسط کارآفرینان سرشناس منطقه منا و شمال آفریقا تاسیس شده است.)

مترجم: شادی آذری حمیدیان  

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار