۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
قفل واردات خودروهای کره‌ای شکسته شد؟

به دنبال اخبار منتشر شده مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو از کشور کره پس از واردات خودروهای ثبت سفارش‌ شده، وزارت صنعت، معدن و تجارت، این موضوع را تکذیب و تاکید کرد که فرایند واردات خودروهای کره‌ای در حال انجام است.

ایسنا: چند روز پیش خبری مبنی بر ممنوعیت واردات خودرو از کره منتشر شد که براساس آن گفته شد: ''وزارت امور خارجه با ارسال نامه‌ای به شورای عالی امنیت ملی، خواستار ممنوعیت واردات خودروهای کره‌ای به ایران شده است''

به دنبال این نامه این موضوع مطرح شد که با این وجود، تکلیف خودروهای ثبت سفارش شده پس ورود  ۲۲ خودرو از شش برند از محصولات کیا ازجمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت و اسپورتیج که به‌عنوان نمونه برای انجام تست‌ها، اولین محموله واردات خودرو پس از توقف پنج ساله بود، چه خواهد شد؟


در پاسخ به این سوال تاکید شده بود که واردات و عرضه خودروهایی که تاکنون ثبت سفارش شده است، ممنوع نخواهد بود و پس از وارد شدن خودروهای ثبت سفارش سده از مبدأ کره، واردات از این کشور ممنوع خواهد بود.

واردات از کره ادامه خواهد داشت


وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب اخبار منتشرشده در فضای مجازی اعلام کرد: فرآیند واردات خودروهای کره‌ای در حال انجام است و محدودیتی از این حیث وجود نخواهد داشت.

در اطلاعیه وزارت صمت آمده است:

''بدین وسیله به اطلاع می‌رساند که شرکت‌های واردکننده خودروهای کره ای در حال حاضر در حال دریافت ارز و انجام فرآیند ترخیص از گمرک بوده و موارد اعلام شده در رابطه با ممنوعیت واردات از کره قابل استناد نیست و صحت ندارد. ''

گفتنی است که پیش از این،  منوچهر منطقی - معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت - در نشستی خبری با تمرکز بر موضوع واردات خودرو که آبان ماه سال گذشته،  برگزار شد، در پاسخ به سوال ایسنا در رابطه با اینکه با توجه به رفتار کره‌ای‌ها و موضع‌گیری سیاسی آن‌ها واردات خودرو از این کشور صورت خواهد گرفت؟ تصریح کرد: منعی برای واردات خودرو از کره‌ و ژاپن نداریم؛  فعلا قاعده‌ای برای واردات از کشورها و خودروسازان بدعهد گذشته نخواهیم داشت. اگر محدودیتی ایجاد شود، خودروهای وارداتی تنها به محصولات چینی محدود خواهد شد. اینکه چگونه قرار است واردات از این کشورها انجام شود هم برعهده واردکنندگان گذاشته‌ شده است و بایستی این اجازه را دهیم که این سازوکار را واردکنندگان تعیین کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha