۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶
گرانی به نفع کدام گروه پشت پرده‌ای است؟

نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: آمارسازی غلط توسط دست‌های پشت پرده‌ای که نفع آن‌ها در ایجاد انحصار و گرانی است موجب ظلم به مردم می‌شود.

خانه ملت:جلال رشیدی کوچی درباره گرانی لوازم خانگی، گفت: ایجاد انحصار در هر صنعت موجب از بین رفتن نظم بازار به نفع تولیدکنندگان می‌شود که اکنون نیز این اتفاق برای بازار لوازم خانگی رخ داده است.

نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از تولید داخل حمایت می‌شود، برخی تولیدکنندگان به جای اینکه این موضوع را به فال نیک بگیرند و از آن برای رضایتمندی مردم استفاده کنند، قیمت‌ها را سرسام آور افزایش می‌دهند.

ابلاغ حکم اخراج از دانشگاه و محرومیت از تحصیل ۵ ساله برای دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران

وی اضافه کرد:تولیدکنندگان  لوازم خانگی و خودرو، باید انصاف، مرام و تعلق خاطر به کشور، مردم، انقلاب و نظام داشته باشند و صرفا به سود حداکثری خودشان فکر نکنند، به نظر من در برخورد با این افراد نباید به صورت حمایتی محض رفتار کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در حال حاضر عموم لوازم خانگی تولیدی در داخل مانند خودرو مونتاژی هستند به این معنا که موتور و بدنه موردنیاز آن‌ها از چین وارد و در داخل مونتاژ می‌شود، البته برخی از قطعات آن نیز در داخل قالب گیری می‌شود.

رشیدی کوچی با بیان اینکه قیمت مواد اولیه موردنیاز تولید لوازم خانگی کاملا مشخص است اما تعجب می‌کنم بطور مثال چرا قیمت یک ماشین لباسشویی داخلی سه برابر بهای این کالا در بازار جهانی است، تصریح کرد: هر جا به منظور حمایت از تولید داخل انحصار ایجاد شد، متاسفانه برخی تولیدکننده ها گستاخ شدند، به نظر من این حمایت از تولید نیست اگر قرار است از تولید حمایت شود باید مردم از آن منتفع شوند نه صرفا سهامداران که وضعیت آن مشخص است.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ادامه داد: آمارسازی غلط توسط دست‌های پشت پرده‌ای که نفع آن‌ها در ایجاد انحصار و گرانی به اسم حمایت از تولید داخل است موجب ظلم به مردم می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها