۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۵
لرستانی‌ها مرغ‌های خود را ممنوع‌الخروج کردند/ ماجرا چیست؟

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: خروج غیرمجاز مرغ از استان همچنان ممنوع است.

ایسنا: سید عماد شاهرخی ۳۰ اردیبهشت‌ماه در نشست صمیمی با کشتارگاه‌داران لرستان، اظهار کرد: ۱۰ واحد کشتارگاهی طیور در سطح استان فعالیت دارند و به‌طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.

وی تصریح کرد: با توجه به ممیزی دوره‌ای انجام شده توسط همکاران اداره کل دامپزشکی استان کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه‌ها و تعداد پرسنل در راستای ساماندهی بازار مرغ و ارتقاء کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می‌شوند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عوامل مؤثر در رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان را شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی اعلام کرد.

 شاهرخی فواید رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور را میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه‌ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ به‌صورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش برشمرد.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمان‌بندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه‌بندی‌های مورد نظر اقدام کنند.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: واحدهای تولید مرغ گوشتی چنانچه در چرخه تولید عوامل مرتبط با تولید مرغ خللی ایجاد نموده و همکاری نکنند فقط جرم اقتصادی مرتکب نشده بلکه باعث ایجاد اخلال در امنیت ملی کشور شده‌ و با آنان برابر قانون برخورد می‌شود.

شاهرخی خاطرنشان کرد: خروج غیرمجاز مرغ از استان به هر شکلی ممنوع است و همچنین مرغ مازاد بر نیاز هر شهرستان به شهرستان‌های مجاور فرستاده می‌شود.

وی اضافه کرد: واقعیت‌ این بوده که همه ما تعلق به این سرزمین داریم لذا ضروری است در این شرایط که با یک جنگ اقتصادی تمام‌عیار و با دشمن غدار و ظالم مواجه هستیم با همدلی و وحدت در جهت ثبات و آرامش و امنیت غذایی کشور تلاش کنیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها