برنامه کامل بورسان ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

رفع ابهامات؛ راه‌حل اعتمادسازی در بورس

علی اصغر مهری‌زاده، کارشناس ارشد بازار سرمایه و حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
رفع ابهامات؛ راه‌حل اعتمادسازی در بورس

بورس امروز همانطور که انتظار می‌رفت و در گزارش روز گذشته نیز اشاره شده بود، ابتدا به دلیل عرضه‌های روز گذشته با برتری قدرت فروشندگان کار خود را آغاز کرد و شاهد عقب‌نشینی نماگرهای بازار بودیم اما به مرور تقاضا توانست بخشی از این کاهش را جبران کند.

فردای اقتصاد: بورس امروز همانطور که انتظار می‌رفت و در گزارش روز گذشته نیز اشاره شده بود، ابتدا به دلیل عرضه‌های روز گذشته با برتری قدرت فروشندگان کار خود را آغاز کرد و شاهد عقب‌نشینی نماگرهای بازار بودیم اما به مرور تقاضا توانست بخشی از این کاهش را جبران کند و شاخص‌های بورس تهران نیز با برگشت به سمت بالا در وضعیت متعادلی قرار گرفتند. شاخص کل بورس طی معاملات امروز و رفت و برگشتی که تجربه کرد، در نهایت به یک تغییر مثبت ۰.۲۱ درصدی بسنده کرد و در محدوده‌های ۲.۳ میلیون واحدی باقی ماند و در سمت دیگر شاخص هم‌وزن که قدرت نسبتا بهتری داشت، موفق به ثبت بازدهی مثبت ۰.۴۱ درصدی شد. ارزش معاملات خرد سهام نیز در بازار امروز همچنان تغییر قابل توجهی نسبت به روزهای گذشته نداشته و عدد ۱۱۱۶۶ میلیارد تومانی را به ثبت رسانده است و در کنار این موضوع شاهد خروج پول بسیار اندک ۴ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی بودیم.

در بخش اول برنامه امروز همراه با علی اصغر مهری‌زاده، کارشناس ارشد بازار سرمایه، به مرور بورس امروز و پیش بینی روند آتی آن پرداختیم. همچنین وی توضیحاتی را در رابطه با سیاست‌گذاری در بازار سرمایه ارائه داد.

در بخش دوم برنامه همراه با حسین شیبانی، کارشناس بازارهای مالی بین‌الملل به بررسی روند بازارهای جهانی در هفته گذشته پرداختیم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • فعال بورسی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    کیفیت پایین هم بگذارید اگر نسخه صوتی نیست. چون با کیفیت نرمال متاسفانه همش قطع و وصل می شود به دلیل سرعت پایین اینترنت. تشکر.
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱
    تشکر از برنامه خوبتان. انتقادی که به آقای شیبانی وارد است این است که زیادی به آمارهای آمریکا اعتماد می کنند. خود تحلیلگران مطرح دنیا رو اگر دنبال کنید معتقد هستند که بخش زیادی از آمارها خصوصا در بخش بیکاری و نرخ تورم دستکاری می شود. دیدگاه ایشان در تحلیل بی طرف نبوده و مشخصا غربزده است.
  • م.خداجو IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    درود بر شما / مهدی جان بر خلاف شما من اعتقاد دارم منفی های سنگین بازار سرمایه بحران خودساخته نبود بلکه فرصت خریدی بود برای افراد خصوصا حقوقی هایی که طی این مدت در صفهای خرید سهام خودشون رو فروخته بودند، اینکه سهامداران از حوادث سال ۱۳۹۹ ترسیده شده اند درست ولی این افراد قدرتی ندارند که خواسته باشند
  • م.خداجو IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    بازار سرمایه رو به سمت مثبت و منفی هدایت کنند، باید قبول کنیم همه ما در بورس مهمان پول‌های درشت هستیم و این عزیزان هر وقت اراده کنند می توانند بازار را منفی و صف فروش کنند یا هم رشد دهند و صف خرید و در کنارشون امثال ما هم سود کنیم ...
  • م.خداجو IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    طی این مدت روزانه ارزش صفهای فروش حدود ۶ همت بوده که وقتی ارزش معاملات روزانه ۱۰ الی ۲۰ همتی را می بینیم بسیار ناچیز می باشد، این منفی ها از نظر من دلایل خاص خودشون رو داشتند که خدمتتون عرض خواهم کرد. پس لطفا اینقدر جمله بحران خودساخته را تکرار نکنیم. /باتشکر
  • 2m1400 IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
    سپاس از برنامه خوب بورسان و استفاده کردم از نظرات متعادل و مثبت جناب آقای شیبانی.