۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
عملکرد مالی خوب شیائومی در آغاز ۲۰۲۳

شرکت شیائومی در فصل مالی جدید از آمارهای درآمدی بهتر نسبت به پیش‌بینی‌ها خبر داده که نتیجه فروش بهتر تلفن‌های همراه گرانقیمت و سیاست کاهش هزینه‌هاست.

فردای اقتصاد - شرکت شیائومی در فصل مالی جدید از آمارهای درآمدی بهتر نسبت به پیش‌بینی‌ها خبر داده که نتیجه فروش بهتر تلفن‌های همراه گرانقیمت و سیاست کاهش هزینه‌هاست.

در سه ماهه منتی به ماه مارس سال جاری این شرکت ۴.۲ میلیارد یوان چین ( ۵۹۶ میلیون دلار) درآمد خالص داشته که ۲.۵ میلیارد یوان بیش از پیش‌بینی درآمد این شرکت برای این فصل بوده است. 

درآمد شرکت در سه ماهه نخست ۲۰۲۳ برابر با ۵۹.۵ میلیارد یوان بوده که نسبت به درآمد فصل قبل آن ۵۸.۸ میلیارد یوان رشد نشان می‌دهد. 

شرکت شیائومی هم اکنون در بحبوحه تحولی سرمایه‌بر است که رییس هیات مدیره آن لی جون آن را آخرین تعهد بزرگ خود نامیده و آن موضوع ورود به بازار خودروهای الکتریکی است. 

شیائومی به عنوان شرکتی شناخته می‌شود که در بازار گوشی‌های گرانقیمت به حاشیه سود کم قانع است و حالا هزینه و زمان زیادی را برای حضور در بازار خودروهای الکتریکی به خرج داده است. 

صنعت خودروهای الکتریکی صنعتی است که نیاز به صبر سرمایه‌گذاری طولانی دارد و از این رو شیائومی مجبور به تکیه بر کسب و کارهای سنتی خود در حوزه محصولات مصرفی و سرویس‌های آنلاین است ضمن اینکه رکود اقتصادی چین در سالهای اخیر هم ضربه بزرگی به آن وارد کرده است. 

بر اساس آمار IDC شرکت شیائومی در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ با افت ۲۳.۵ درصدی فروش تلفن همراه روبه رو بوده است. 

تحلیل‌ها نشان میدهد که شیائومی صدر بازار تلفن همراه هند را به رقبایش واگذار کرده و این برای این شرکت چینی بسیار دردناک بوده است. 

شیائومی اخیرا گوشی پرچمدار ۱۳ پرو را عرضه کرده است و کمی قبل‌تر هم گوشی ۱۳  اولترا را عرضه کرده بود. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار