۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
پرده‌برداری غول تراشه‌سازی از جدیدترین محصولات هوش مصنوعی

شرکت انویدیا که چند روز قبل خود را به عنوان بزرگترین تراشه‌ساز در حوزه هوش مصنوعی جهان معرفی کرد از ساخت یک سوپرکامپیوتر جدید خبر داده که می‌تواند برای ساخت نسل آینده ChatGPT به کار گرفته شود. 

فردای اقتصاد- شرکت انویدیا که چند روز قبل خود را به عنوان بزرگترین تراشه‌ساز در حوزه هوش مصنوعی جهان معرفی کرد از ساخت یک سوپرکامپیوتر جدید خبر داده که می‌تواند برای ساخت نسل آینده ChatGPT به کار گرفته شود. 

جنسن هانگ مدیر اجرایی شرکت انویدیا در یک سخنرانی دو ساعته مجموعه‌ای از محصولات و سرویسهای مرتبط با هوش مصنوعی را معرفی کرد که سوپرکامپیوتر DGX GH200 یکی از آنها بود. 

به گفته جنسن هانگ شرکتهایی چون مایکروسافت، متا و آلفابت ( گوگل) نخستین کاربران این سوپرکامپیوتر جدید خواهند بود.

مجموعه محصولاتی که مدیراجرایی انویدیا در این رویداد معرفی کرد همچنین شامل یک دیزاین ربات، قابلیت‌های گیمینگ، سرویسهای تبلیغاتی و تکنولوژی‌های مربوط به شبکه بود. 

انویدیا در جریان این رویداد نشان داد که مسیر  این شرکت را از سازنده تراشه‌های گرافیکی کامپیوتری به سمت قلب کسب و کار هوش مصنوعی تغییر داده است. 

هفته گذشته این شرکت گزارش مالی فصلی خود را منتشر کرد که مشخص شد میزان درآمد آن ۴ میلیارد دلار بیش از پیش‌بینی تحلیل‌گران بوده است. بخش عمده درآمد این شرکت از رشد تقاضا برای تراشه‌های مورد نیاز در دیتاسنترهایی نشات می‌گیرد که از پردازش‌های هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کنند. 

این خبر باعث رشد سریع سهام شرکت شد  انویدیا را در زمره شرکتهای با ارزش ۱ تریلیون دلار قرار داد. 

به گفته جنسن هانگ معماری سنتی صنعت تکنولوژی دیگر برای اجرای کاربردهای پیچیده‌تر در این حوزه جوابگو نیست و نیاز به ارتقای قابل توجه پردازش‌های گرافیکی و GPU است که توسط شرکتهایی چون انویدیا تولید می‌شود.

او گفت: ما به نقطه اوج یک دوره جدید پردازش کامپیوتری رسیده‌ایم. 

تبلیغات ارزان با هوش مصنوعی

مدیراجرایی انویدیا در این رویداد از شراکت با شرکت WPP PLc خبر داد که با کمک هوش مصنوعی و متاورس می‌توان میزان هزینه تولید تبلیغات را کاهش داد. 

او همچنین مدل جدیدی از طراحی شبکه را پیشنهاد داد که می‌تواند سرعت گردش دیتا در دیتاسنترها را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

این موضوع می‌تواند میزان تعامل کاربران با بازی‌های کامپیوتری را متحول کند. 

 با سرویس جدید انویدیا به نام Nvidia ACE به کمک هوش مصنوعی کاراکترهای بازی‌های کامپیوتری چهره و شخصیت‌پردازی واقعی‌تری داشته باشند. 

یک محصول دیگر انویدیا یک پلتفرم ساخت ربات است که به گفته مدیران این شرکت می‌تواند صنعت تکنولوژی را متحول کند.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار