۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
مقاصد جدید استقرار رایزنان بازرگانی ایران

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت، از افزایش تعداد رایزنان بازرگانی به ۳۰ نفر طی چند ماه آینده خبر داد.

فردای اقتصاد: محمد رجب‌نژاد، رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت، اعلام کرد که تا پایان سال جاری تعداد رایزنان بازرگانی ایران در دیگر کشورها به ۳۰ نفر افزایش می‌یابد و تعداد مراکز تجاری نیز به ۴۲ مرکز خواهد رسید.

به گزارش سازمان توسعه تجارت، رجب‌نژاد گفت: رایزن بازرگانی ایران در کشور امارات تا هفته دیگر مستقر می‌شود و دو رایزن بازرگانی برای استقرار در کشورهای برزیل و ازبکستان نیز به زودی اعزام خواهند شد.

وی افزود: طی ماه‌های آینده رایزنان بازرگانی ایران به کشورهای اندونزی، اقلیم کردستان عراق، شانگهای چین، نیجریه و کشورهای شرق اروپا از جمله لهستان و صربستان اعزام می‌شوند. اعزام رایزن بازرگانی برای کشور عربستان نیز در دستور کار است.

رجب‌نژاد با بیان اینکه در پایان دولت دوازدهم تعداد رایزنان بازرگانی محدود به دو نفر در کشورهای عراق و افغانستان بود، گفت: در حال حاضر در ۱۷ کشور رایزن بازرگانی داریم و طبق هدف‌گذاری سال ۱۴۰۱، این تعداد به زودی به ۲۰ نفر خواهد رسید.

به گفته وی، اعزام و استقرار رایزنان بازرگانی ایران در برخی کشورهای اروپایی به دلیل تحریم با موانعی همراه است، اما افزایش تعداد رایزنان در کشورهای همسایه و همسو مدنظر است. او تصریح کرد که تعداد رایزنان بازرگانی تا پایان سال ۱۴۰۲ به ۳۰ نفر برسد.

رئیس اداره رایزنان بازرگانی و مراکز تجارت سازمان توسعه تجارت همچنین به احداث و راه‌اندازی مراکز تجاری ایران در دیگر کشورهای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر مراکز تجاری ایران در خارج از کشور به بیش از ۴۰ مرکز رسیده است و به‌زودی دو مرکز تجاری دیگر نیز راه‌اندازی می شود.

به گفته وی، در حال حاضر ایران در عراق پنج مرکز، در روسیه پنج مرکز، در سوریه سه مرکز و در قاره آفریقا هشت مرکز تجاری دارد. همچنین این مراکز در ازبکستان، لهستان و امارات نیز فعال است.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار