۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
جنگ «خرده‌تاییدها» با «خرده‌تعرض‌ها»

فردای اقتصاد: بسیاری از ما با «خرده‌تعرض‌ها» در محیط کار آشنا هستیم: نظرات یا رفتارهایی جزیی و ظریف که موجب به انزوا کشاندن یا محروم ماندن برخی افراد می‌شود و می‌تواند بر حال افرادی که به گروه‌های به حاشیه رانده شده تعلق دارند، تأثیر منفی بگذارد. برای ریشه‌کنی این «خرده‌تعرض‌ها» و گذار از این جو منفی، سعی کنید از «خرده‌تاییدها» استفاده کنید: نظرات یا رفتارهایی به همان اندازه جزیی و ظریف اما قدرتمند که همکارانی را که کمتر مورد توجه هستند، تأیید و تشویق می‌کند. برای این منظور نشریه معتبر هاروارد بیزنس‌ری‌ویو چند راهکار پیشنهاد کرده است:

به حضور افراد واکنش مثبت نشان دهید. وقتی همکارتان وارد اتاق یا یک جلسه مجازی می‌شود، سرتان را تکان دهید، لبخندی گرم بزنید یا احوالپرسی کنید. در بسیاری از فرهنگ‌ها، مخاطب قرار دادن کسی با نام و برقراری تماس چشمی نشانه‌ای از توجه مثبت است. و وقتی کسی صحبت می‌کند، تمام توجه خود را به او معطوف کنید - تلفن خود را کنار بگذارید، لپ تاپ خود را ببندید و گوش دهید.

برای هویت افراد اعتبار قائل شوید. افراد را به گونه‌ای مورد اشاره قرار دهید که با طرز فکر آنها در مورد خودشان مطابقت دارد. به عنوان مثال، همکاران خود را با نام دلخواهشان صدا کنید. از نام مستعاری که آن را دوست ندارند، استفاده نکنید یا از آن بخش از اسامی آن‌ها که تلفظ آن برای شما دشوار است، استفاده نکنید. و با آگاهی در استفاده از ضمایر و القاب آنها، به هویت جنسیتی افراد احترام بگذارید.

قدردانی خود را از مشارکت افراد ابراز کنید. مستقیماً با همکاران خود در میان بگذارید که چه مشارکت‌های مهمی داشته‌اند، چگونه بر تصمیم‌گیری شما تأثیر گذاشته‌اند یا به ایجاد فرهنگ تیمی قوی کمک کرده‌اند. از افراد برای به چالش کشیدن وضعیت نامطلوبی که وجود داشت، تشکر کنید.

افراد را در سطح استانداردهای بالا نگه دارید. از واگذاری کار چالش‌برانگیز به آن‌ها ابایی نداشته باشید. منابع و بازخوردهای مورد نیاز آن‌ها برای موفقیت را در اختیارشان قرار دهید.

منبع: HBR

نویسنده: لورا مورگان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار