۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
افزایش قیمت دلار برای چه افرادی نان و آب دارد؟

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار و ارز برای برخی افراد نان و آب دارد، افزود: بخاطر برخی سیاست‌های اشتباه، سفره و معیشت مردم با افزایش دلار و ارز کوچک‌تر می‌شود.

مهر: رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست های کلی نظام با بیان اینکه اقتصاد کشور تحت تأثیر احتکار ارزی شده است، گفت: جمهوری اسلامی پاسبان دزدها و نئولیبرالیسم ها نخواهد بود.

سید یاسر جبرائیلی عصر چهارشنبه در جشن میلاد امام رضا علیه السلام در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی گیلان، اظهار کرد: با اشاره به ارائه آدرس‌های غلط از سوی افراد در بخش نامه سامانی‌های اقتصادی امروز جامعه، اضافه کرد: بسیاری از بی عدالتی‌های اقتصادی از عدم تبعیت از احکام و ارزش‌های الهی و دینی نشأت می‌گیرد. وی ادامه داد: تحقق عدالت اقتصادی بر مبنای توزیع عادلانه منابع و ثروت‌ها در بین مردم صورت می‌گیرد.

مشکل امروز اقتصاد کشور تحریم‌ها نیست

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام با بیان اینکه مشکل امروز اقتصاد کشور تحریم‌ها نیست، گفت: تمام مواد اولیه تولید در کشور وجود دارد اما در مسیر درست صرف نمی‌شود. جبرائیلی با اشاره به جهانی شدن قیمت کالاهای داخلی، بیان کرد: سازوکار اشتباه جهانی کردن قیمت کالاها و اجناس داخلی پدر اقتصاد کشور را در آورده است.

وی با انتقاد از قیمت گذاری جهانی برخی مواد اولیه داخلی، افزود: فروش مواد اولیه داخلی با قیمت جهانی سبب افزایش چند برابری کالاها و فشار چند برابر روی تولید می‌شود.رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام با بیان اینکه اقتصاد کشور تحت تأثیر احتکار ارزی شده است، گفت: در برخورد با محتکران ارز و دلار کوتاهی می‌شود.

جبرائیلی با اشاره به مصائب تولید داخلی و چالش‌های پیش روی صنعت، بیان کرد: برخی سیاست‌ها و سازوکارهای حول محور اقتصاد، تولید کشور را زمین گیر کرده است. وی با بیان اینکه مافیای خام فروشی کشور را فرا گرفته است، افزود: افزایش تصاعدی قیمت مواد اولیه و خام هیچ توان و رمقی برای تولید باقی نگذاشته است.

جبرائیلی با بیان اینکه گران‌فروشی در کشور بیداد می‌کند، گفت: گران‌فروشی مواد اولیه و ارز سبب شده تا عده‌ای جشن ثروت افزایی به پا کنند و عده‌ای در قعر فقر دست و پا بزنند.

جبرائیلی با اشاره به کاهش نزولی ارزش ریال، اضافه کرد: ارزش ریال روز به روز کاهش پیدا می‌کند و از سال ۹۶ تاکنون ارزش آن به یک دهم رسیده است و مدام در تیررس ضربات سنگین قرار دارد. وی با اشاره به اینکه افزایش قیمت دلار و ارز برای برخی افراد نان و آب دارد، افزود: بخاطر برخی سیاست‌های اشتباه، سفره و معیشت مردم با افزایش دلار و ارز کوچک‌تر می‌شود.

رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام با تاکید بر اینکه تورم زایی با افزایش دلار اتفاق می‌افتد نه نقدینگی، گفت: عده‌ای با ارائه آدرس اشتباه، افکار اجتماعی را به سمت انحراف سوق می‌دهند. جبرائیلی با بیان اینکه نرخ گذاری ارزی در کشور حاکم است، اضافه کرد: تمام وسایل، کالاها و خدمات با نرخ ارز قیمت گذاری می‌شود اما حقوق و دستمزد افراد با قیمت ریال است.

وی با تاکید بر اینکه جلوی نئولیبرالیسم ها باید ایستاد، افزود: جمهوری اسلامی پاسبان دزدها و نئولیبرالیسم ها نخواهد بود. رئیس مرکز ارزیابی و نظارت راهبردی اجرای سیاست‌های کلی نظام ادامه داد: نئولیبرالیسم یعنی جهانی شدن قیمت‌ها و بومی شدن دستمزدها، که باید عموم مردم جلوی آن بایستند.ر

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها