۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰
تقویت برند فولاد هرمزگان  با اجرای طرح های توسعه ای

مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت: طرح های توسعه ای متعددی در این شرکت آغاز شده اند از این رو پس از راه اندازی طرح ها طی دو تا سه سال، آینده بسیاردرخشانی را خواهیم داشت.

به گزارش فردای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد هرمزگان، عطاالله معروفخانی در حاشیه بازدید از طرح توسعه شرکت صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز با اشاره به موقعیت استراتژیک فولاد هرمزگان تصریح کرد: اغلب صنایع فولادی در دنیا در کنار آب‌های آزاد قرار گرفته‌اند تا بتوانند از مزیت دسترسی به بازارهای تامین و مصرف و همچنین استفاده از آب دریا، تولید و صادرات را انجام دهند. به همین دلیل منطقه ویژه خلیج فارس در استان هرمزگان شکل گرفت و صنایع فولادی در این منطقه مستقر شدند تا از مزیت‌های موجود بهره ببرند.

وی افزود: در برنامه‌های بالادستی کشور مقرر شده در  استان هرمزگان۱۰ میلیون تن فولاد تولید شود که این هدف با اجرای طرح‌های توسعه‌ای در دسترس خواهد بود.

مدیر عامل فولاد هرمزگان به وضعیت پیشرفت پروژه ستاره سیمین هرمز اشاره و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده بود که پروژه در حال حاضر پیشرفت ۳.۷ درصدی داشته باشد که پیشرفت پروژه بیش از ۵ درصدی است. این مهم با همکاری و هماهنگی اعضای هیئت مدیره شرکت فولاد هرمزگان حاصل شده است که توانستیم بخشی از مسائل ارزی ناشی از خریدهای خارجی را حل کنیم.

وی ادامه داد: همچنین شرکت‌های فولاد تکنیک و MME به عنوان همکاران پروژه فوق به پیشرفت آن کمک کرده‌اند.

به گفته معرفخانی، می‌توان گفت که در پروژه احیا مستقیم ستاره سیمین که باظرفیت ۱ میلیون و ۷۲۰ هرارتن تولید آهن اسفنجی در حال انجام هست، نخستین تجربه بومی‌سازی اجرای پروژه احیا مستقیم در کشور تجربه می‌شود. امیدواامید است با توجه به سرعت اجرای پروژه، بتوانیم رکورد جدیدی را برای مدت زمان اجرای این پروژه ثبت کنیم و زودتر از برنامه به بهره‌برداری برسد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری پروژه‌های توسعه ای فولاد هرمزگان تصریح کرد :طرح‌های توسعه‌ای متعددی در این شرکت آغاز شده‌اند و این برخی از پروژه‌ها نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دارند. ازجمله این طرح‌ها می‌توان به پروژه ۱ میلیون ۷۲۰ هزارتنی احیا مستقیم فولاد هرمزگان اشاره کرد که در این پروژه نیز از برنامه جلو هستیم. با همراهی هیئت مدیره و تلاش معاونان و مدیران فولاد هرمزگان اجرای پروژه با سرعتی بیش از پیش‌بینی‌ها جلو می‌رود و در کنار آن، پروژه‌های دیگری همچون احداث گازهای صنعتی و سیلوهای ذخیره‌سازی آهن اسفنجی را نیز در دستور کار داریم که این پروژه‌ها نیز پیشرفت چشمگیری دارند.
مدیر عامل فولاد هرمزگان افزود: یکی از پروژه‌های مهمی که در دستور کار داریم، طرح احداث نورد گرم است و به زودی فعالیت‌های مطالعاتی مرتبط با آن آغاز خواهد شد. پروژه مهم دیگر، افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ میلیون تن تولید تختال به ۳.۲ میلیون تن است. امید است در این حوزه نیز سرعت پروژه افزایش یابد و شاهد افزایش ظرفیت فولادسازی در کمترین زمان باشیم.

وی تامید کرد: با توجه به شرایط فولاد هرمزگان، می‌توانیم در همه طرح‌های توسعه‌ای از برنامه جلوتر باشیم و زمان افتتاح سریع‌تر انجام شود.

معروفخانی در مورد چالش‌ها و مشکلات اجرای طرح‌های توسعه‌ای فولاد هرمزگان گفت: بیشترین چالش اجرای طرح‌های توسعه‌ای مرتبط با تحریم‌ها است. کشور ما سال‌ها است که تحت تحریم‌ های بین المللی قرار داردکه چالش‌هایی برای تهیه برخی از تجهیزات و قطعات و پرداخت ارزی برخی اقلام دیگر به وجود آمده است. با این وجود، با تدابیر اندیشیده شد و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم از سوی فولاد هرمزگان و هم از سوی هلدینگ مبارکه، امید است چالش ما در این حوزه کمتر شود و بتوانیم اقلام خارجی مورد نیاز خود را تامین کنیم و طرح‌های توسعه‌ای سرعت بیشتری یابند.

وی چشم‌انداز فولاد هرمزگان را بسیار روشن توصیف کرد و ادامه داد: با نگاهی به صنعت فولاد به ویژه چین به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در دنیا، به سادگی درخواهیم یافت که اغلب صنایع فولادی به کنار آب‌های آزاد منتقل شده‌اند. از این روتوسعه صنعت فولاد در دنیا کنار آب‌های آزاد رقم خورده است و کشور ما نیز برای طرح‌های توسعه‌ای فولاد باید همین رویکرد را درپیش گیرد.

به گفتع مدیر عامل فولاد هرمزگان، با توجه به قرار گرفتن این شرکت  در کنار آب‌های آزاد و استفاده از مزیت‌های آن، فولاد هرمزگان خواهد توانست آینده خوبی را برای خود و کشور رقم بزند. ضمن اینکه طرح‌های توسعه‌ای هلدینگ مبارکه نیز در فولاد هرمزگان اجرا خواهد شد. به همین دلیل پس از راه‌اندازی طرح‌ها طی دو تا سه سال، آینده بسیار درخشانی را خواهیم داشت.

وی افزود: به این ترتیب استان هرمزگان می‌تواند به قطب نخست تولید فولاد در کشور تبدیل شود. هم‌اکنون فولاد هرمزگان توانسته است با همین ظرفیت ۱.۵ میلیون تن کنونی، محصولات خود را با بالاترین کیفیت، به سراسر جهان عرضه و صادر کند و به یکی از برندهای متعبر بین‌المللی صنعت فولاد تبدیل شود

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار