۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۴
بیکاری در کدام استان‌ها کمتر است؟

براساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارزیابی شاخصهای تعریف‌شده در سامانه رصد اشتغال چهار استان بوشهر، مرکزی، آذربایجان غربی و هرمزگان بالاترین امتیازهای کسب‌شده در سال ۱۴۰۱ را در زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال در سطح ملی به‌دست آورده‌اند.

ایرنا: براساس گزارش مرکز رصد اشتغال وزارت رفاه، بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری ۸ استان پایین‌تر از هشت درصد، ۱۶ استان با کاهش نرخ بیکاری و ۱۹ استان نرخ بیکاری تک‌رقمی داشته‌اند.

براساس گزارش مرکز رصد اشتغال وزارت رفاه، بررسی اشتغال در بخشهای عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۱ نرخ بیکاری ۸ استان پایینتر از هشت درصد، ۱۶ استان با کاهش نرخ بیکاری و ۱۹ استان نرخ بیکاری تک‌رقمی داشته‌اند. همچنین کاهش نرخ بیکاری در استانهای با سابقه بالای بیکاری مانند لرستان، هرمزگان و کرمانشاه مشهود است. طبق این گزارش شش استان با کمترین نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ به شرح زیر است.

کاهش نرخ بیکاری در سال ۱۴۰۱ در کدام استان‌ها محسوس‌تر بود؟

مقایسه تطبیقی عملکرد توسعه و تثبیت اشتغالهای کشور در سال ۱۴۰۱ و استخراج اطلاعات نشان می‌دهد، ۹ استان بوشهر، مرکزی، هرمزگان، سمنان، البرز، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و آذربایجان شرقی به تعهدات خود در زمینه سهم تعیین‌شده در حوزه ایجاد اشتغال دست یافتند.

در زمینه کاهش نرخ بیکاری برمبنای ایجاد و تثبیت شغل نیز پنج استان آذربایجان غربی، چهارمحال بختیاری، بوشهر، هرمزگان و البرز از بالاترین نمره نسبت به استانهای دیگر برخوردار هستند و در حوزه صحتسنجی دادههای پایگاه اشتغال وزارت رفاه نیز استانهای مرکزی، بوشهر، هرمزگان بالاترین امتیاز را از نظر صحت اطلاعات ثبت‌شده کسب نموده‌اند.

درمجموع براساس گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ارزیابی شاخصهای تعریف‌شده در سامانه رصد اشتغال چهار استان بوشهر، مرکزی، آذربایجان غربی و هرمزگان بالاترین امتیازهای کسب‌شده در سال ۱۴۰۱ را در زمینه ایجاد و تثبیت اشتغال در سطح ملی به‌دست آورده‌اند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha