۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۴
کدام استان چشم سرمایه‌گذاران عمانی را گرفت؟+ عکس

افتتاح نخستین مرکز توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری استان فارس با کشور عمان می تواند گامی موثر و کلیدی در جهت شتاب بخشیدن به روند گسترش و توسعه روابط تجاری دو طرف باشد.

ایرنا: این مرکز که با حضور فعالان اقتصادی دو کشور ایران و عمان در مسقط افتتاح شد می تواند تسهیل گر فعالیت سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی طرفین باشد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری فارس، طرح ایجاد مرکز توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری استان فارس با کشور عمان را از ایده‌های خلاقانه و منحصر بفردی دانست که برای اولین بار در کشور با راهبری معاونت اقتصادی استانداری فارس و عاملیت بخش خصوصی انجام می‌شود.

سید مهدی خادمی افزود: به دنبال افتتاح قرارگاه جهادی سرمایه گذاری کوثر در هفته گذشته در شیراز توسط استاندار فارس، به فاصله چند روز از سفر سلطان کشور عمان به ایران، به همت دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال معاونت اقتصادی استانداری فارس و مشارکت فعالین بخش خصوصی، شاهد راه اندازی مرکز توسعه سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری فارس و عمان هستیم.

وی ادامه داد: مرکز توسعه سرمایه گذاری و مبادلات تجاری فارس و عمان در راستای سیاست دیپلماسی اقتصادی دولت خدمتگزار و با رویکرد تقویت زنجیره‌های ارزش، جهت تحقق مجموعه اهداف ارتقاء سرمایه گذاری خارجی، انتقال فناوری و حمایت از فعالان اقتصادی استان فارس برای ایجاد شرایط برای حضور موثرتر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و با رویکرد دسترسی به بازارهای جهانی راه اندازی گردیده است.

او اظهار کرد: با توجه به حمایت های استاندار فارس از بخش تولید و تولید کنندگان و همچنین وجود ساختار جهادی و زیرساخت‌های تسهیل‌گر در فرایندهای اداری سرمایه گذاری با حذف بروکراسی در استان، از تمام هموطنان و هم استانی‌های مقیم کشور عمان و سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جهت ارتقا سطوح تعاملات سرمایه گذاری امن با این دفتر دعوت می کنیم.

حال باید دید که با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی که در استان فارس در زمینه مراودات تجاری وجود دارد، راه اندازی این مرکز تا چه میزان می تواند روند مناسبات تجاری بین فارس و عمان را شتاب بخشد.

کدام استان ایران چشم سرمایه‌گذاران عمانی را گرفت؟

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha