۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
این ادارات شنبه‌ها تعطیل شدند+جزئیات مهم

میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی صبح امروز (چهارشنبه ۱۷ خرداد) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: دورکاری توسط هیات تطبیق مجلس رد شد اما همچنان پیشنهاد ما پابرجا است، چرا که این از اختیارات دستگاه‌های اجرایی است.

فارس:رئیس سازمان امور اداری و استخدامی تصریح کرد: در دستگاه‌هایی که امکان دورکاری وجود دارد، اکیدا توصیه می شود که به مساله انرژی توجه کرده و ادارات را در صورت امکان تعطیل کنند تا دستگاه‌های سرمایشی از ساعت ۱۲ به بعد خاموش شوند تا درباره موضوع انرژی تدبیر کنیم.

لطیفی همچنین درباره تعطیلی روزهای جمعه و شنبه با توجه به تصویب کلیات آن در مجلس، اضافه کرد: مدت ها پیش لایحه‌ای را به مجلس ارائه کرده بودیم که اخیرا در کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح شده است. طبق این لایحه ساعت کارکنان از ۴۴ ساعت به ۴۲.۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند و برای شهرستان هایی غیر از تهران که روزهای پنجشنبه تعطیل نبود، ایام کاری پنج روز هفته باشد و روز آخر هفته در دستگاه‌هایی که امکان دارند، تعطیل باشد.

وی با اشاره به اینکه برای این موضوع منع قانونی داریم، یادآورشد: اکنون بحث بر این است که این تعطیلی روز پنجشنبه باشد یا شنبه که در حال کار مطالعاتی هستیم و این جزو اختیارات هیات وزیران است و قانون هم این اجازه را داده است. در زمان حاضر جمع بندی برای تعطیلی پنجشنبه ها است و برای دستگاه‌هایی که ارتباطات بین‌المللی دارند، روز شنبه تعطیل خواهد بود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها