۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
اپل ارزشمندتر از ۱۰۰ شرکت اول بزرگترین اقتصادهای جهان

ارزش بازار شرکت اپل به اندازه‌ای رشد پیدا کرده که حالا از مجموع ارزش ۱۰۰ شرکت بزرگ برخی از بزرگترین اقتصادهای جهانی هم بیشتر است. 

فردای اقتصاد - ارزش بازار شرکت اپل به اندازه‌ای رشد پیدا کرده که حالا از مجموع ارزش ۱۰۰ شرکت بزرگ برخی از بزرگترین اقتصادهای جهانی هم بیشتر است. 

بر اساس تازه‌ترین گزارشها اپل هم اکنون به ارزش بازار ۲.۸۵ تریلیون دلاری رسیده است. اپل از اکتبر سال ۲۰۲۰ به ارزش بیش از ۲ تریلیون دلار رسید و در طی سه سال اخیر به رغم فراز و نشیب‌های مختلف ارزش خود را بالای خط دو میلیارد دلار حفظ  کرده است. 

بر اساس این گزارش ارزش اپل حالا از ارزش ۱۰۰ شرکت بزرگ برخی کشورها مانند بریتانیا، هند و آلمان هم بیشتر است. ارزش ۱۰۰شرکت بزرگ فرانسه با ارزش اپل تقریبا برابر است. 

در سال ۲۰۲۳ ارزش شرکت اپل بالغ بر ۳۷ درصد رشد داشته در حالی که ارزش این شرکت در سال قبل از آن ۲۸ درصد افت کرده بود. 

اپل در حال حاضر در باشگاه دو تریلیون دلاری‌ها تنها یک رقیب دارد و آن شرکت مایکروسافت با ارزش بازار ۲.۴ تریلیون دلار است.

چشم‌انداز آینده 

اپل در طی سالهای اخیر یکی از قدرتمندترین سهام‌های بازار را در اختیار داشته است. رشد سودآوری ناشی از فروش قابل توجه آیفون این شرکت را همواره برای سهامداران محبوب نگاه داشته است. 

هفته گذشته شرکت اپل از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد که یک محصول جدید با اکوسیستم تازه است. هرچند هدست اولیه معرفی شده برای این شرکت با قیمت ۳۵۰۰دلار احتمالا چندان فراگیر نخواهد شد اما این احتمال هست که با عرضه محصولات ارزانتر در آینده جریان درآمدی جدیدی به این شرکت تزریق شود. 

حتی رونمایی همین محصول هم باعث رشد ارزش شرکت شد و این در حالی است که در پاییز امسال اپل از آیفون ۱۵ رونمایی خواهد کرد. 

از سوی دیگر هرچند اپل در صنعت فینتک ( همانند شرکت پی پال ) شناخته شده نیست اما بازیگر کوچکی هم نیست. این شرکت دارای دو میلیارد دستگاه در سراسر جهان و سرویسهای مختلفی هم روی آنها ارایه میدهد.

اپل اخیرا تلاش زیادی برای تشویق کاربران به پرداخت از طریق سرویس پرداخت این شرکت انجام داده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار