۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
نگرانی این مسئول از داشتن کارمندان مجرد

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار نفر کارمند رسمی مجرد دختر و پسر در دستگاه‌های اجرایی استان شاغل هستند، گفت: جامعه جوان ما هنوز باور قلبی به محسنات ازدواج ندارد.

ایسنا: حامد ملاحسنی ظهر امروز سه‌شنبه ۲۳ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور در دفتر خبرگزاری ایسنا در استان گلستان، اظهار کرد: قطعاً خبرگزاری ایسنا، رسانه‌ای فعال، پویا و به‌روز است که طی چند ماه اخیر سیر صعودی منطقی بسیار خوبی را با هدف‌گذاری مناسب در استان گلستان داشته است.

وی با بیان اینکه طرح، بررسی، پیگیری، ارائه راهکارهای کارشناسانه و رفع دغدغه‌های جامعه از وظایف اصلی رسانه است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امروز کشور در حوزه جوانان بوده که شاخص‌ترین آن «مقوله ازدواج» است.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با اشاره به گذر دو ساله از وضع «قانون جوانی جمعیت» در کشور، افزود: درحال‌حاضر مطالبات در بخش «ازدواج» بسیار زیاد شده و این دغدغه صرفاً در دستگاه دولتی نیست بلکه در کف جامعه هم احساس می‌شود.

وی مشکلات موجود در این حوزه را مختص به جوانان ندانست و خاطرنشان کرد: والدین در حمایت از فرزندان با مشکلاتی مواجه هستند که همین مسائل سبب شده تا فرزندان خود را به این موضوع تشویق نکنند.

ملاحسنی مأموریت ویژه معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در دولت سیزدهم را مسئله ازدواج جوانان عنوان و اضافه کرد: در این زمینه آیین نامه‌های اجرایی مختلفی از قبیل تشکیل کمیته «سامان ازدواج» در استان‌ها و واگذاری ۲۰ درصد از اماکن دولتی برای برگزاری آیین‌های ازدواج ساده جوانان برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

وی واگذاری زمین توسط دولت به بنیاد مسکن جهت ساخت مسکن‌هایی که زوجین جوان پس از ازدواج برای مدت موقت و دوساله در این مسکن‌ها سکونت کنند و یک سال پس از فرزندآوری این واحدها را به زوج‌های جوان تازه ازدواج کرده دیگر تحویل دهند را از دیگر بندهای این دستورالعمل برشمرد و تصریح کرد: باید این آیین‌نامه سریعاً اجرایی شود تا انگیزه ازدواج در جامعه برای دختران و پسران فراهم شود.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان گلستان با تأکید بر اینکه یقیناً هر اتفاقی که در حوزه جوانان رخ می‌دهد برای نتیجه بخشی باید پیوست رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی داشته باشد، توضیح داد: این را باید منتشر کرد که در کل دستگاه‌های اجرایی استان گلستان بیش از ۱۰ هزار نفر کارمند رسمی مجرد دختر و پسر شاغل هستند که از حمایت‌های مالی برخوردار هستند ولی به دلایل مختلف ازدواج نمی‌کنند.

تقدیر از توجه جدی دانشگاه علوم پزشکی به مقوله ازدواج دانشجویی

وی تعداد مجردین خانم دستگاه‌های اجرایی را ۴ هزار و ۸۳۴ نفر، مجردین آقا را ۳ هزار و ۹۵۹ نفر و الباقی را متاهل فاقد همسر برشمرد و گفت: هر چند که حدود یک سوم از مجردین «دانشجو معلمان» دانشگاه فرهنگیان هستند ولی در مجموع نمی‌توان مسئله کثرت مجردین دستگاه‌های اجرایی را نادیده گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه با بررسی آمارها می‌بینیم که دغدغه مردم در حوزه ازدواج فقط «اقتصادی» نیست، بلکه سایر مسائل ریشه‌ای از قبیل «باور، ‌اندیشه و فرهنگ» در آن دخیل است، گفت: یکی از برنامه‌های ارزشمند برگزاری ازدواج‌های دانشجویی است که با اختلاف بسیار زیاد با سایر دانشگاه‌ها در استان گلستان، اقدامات دانشگاه علوم پزشکی در تشویق و ترغیب جوانان با اهدای هدایای نفیس در این زمینه قابل تقدیر بوده و قطعاً این دانشگاه پیشرو در میان دانشگاه‌های استان است که باید استفاده از اینگونه روش‌های حمایتی در دستور کار همه دستگاه‌ها باشد.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha