۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
چگونه به کارکنان خود نشان دهید که به آنها احترام می‌گذارید؟

فردای اقتصاد: رفتار محترمانه برای پایه و اساس رهبری تیم لازم است. اما رهبری محترمانه یک تیم در عمل چگونه است؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چند رفتار را برای این منظور در اولویت قرار داده است:

ایجاد اعتماد. این به سه عامل نیاز دارد: ایجاد روابط مثبت، به اشتراک‌گذاری دانش و تخصص، و قابلیت انطباق‌پذیری در رفتار با افراد.

تنوع‌پذیری در ارزش‌ها. اعضای تیم خود را با پیشینه‌های مختلف استخدام کنید. سوگیری‌های ناخودآگاه خود را مورد بازبینی قرار دهید. آن دسته از دیدگاه‌هایی که وضعیت موجود را به چالش می‌کشند تشویق کنید. و البته با همه به یک نحو رفتار کنید.

با احساسات کارمندان خود هماهنگ باشید. شما نمی‌توانید از همه چیزهایی که اعضای تیم شما در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود می‌گذرانند آگاه باشید. اما اگر بخواهند در مورد مسائل حساس یا نگرانی‌های خود صحبت کنند، می‌توانید - و باید - بگویید که در کنار آنها هستید.

بین دلسوزی برای افراد و پاسخگو نگه‌داشتن آم‌ها تعادل برقرار کنید. فرهنگی را ایجاد کنید که از تعادل بین کار و زندگی پشتیبانی کند و روشن کنید که بهره‌وری سازمان نباید به قیمت رفاه کارکنان شما تمام شود.

تعارضات را حل کنید. هنگامی که تنش‌هایی در تیم شما ایجاد می‌شود، بی‌تفاوت نباشید. یک مدیر محترم با کمال میل در حل تعارض شرکت می‌کند.

بازخورد سازنده ارائه کنید. در مورد نقاط قوت و ضعف کارکنان خود رک و صادق باشید. نادیده گرفتن یا به حداقل رساندن هر  از این نقاط، در نهایت به نوعی غیردوستانه است، نتیجه معکوس می‌دهد و بی‌احترامی محسوب می‌شود.

منبع: HBR

نویسنده: جک زنگر

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار