۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹
از کارمندان خود بخواهید تا ۸۵ درصد توان تلاش کنند

فردای اقتصاد: برای ایجاد یک تیم با عملکرد بالا، لازم نیست همیشه از کارکنان خود انتظار تلاش ۱۰۰ درصدی داشته باشید. در واقع، درخواست از آنها برای تلاش کمتر از حداکثر توانشان، می‌تواند در طول زمان منجر به افزایش بهره‌وری آن‌ها شود. نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو، نحوه رهبری یک تیم با عملکرد بالا بدون فرسوده کردن اعضای تیم را تشریح کرده است:

 ابتدا، یک زمان برای «پایان روزکاری» ایجاد کنید. این به معنای تعیین یک توقف کامل، معقول و واقع‌بینانه برای روز کاری است - یک انتظار جمعی مبنی بر اینکه زمان ترک کار فرا رسیده است مگر اینکه شرایط اضطراری وجود داشته باشد. اگر بعد از آن زمان متوجه شدید اعضای تیم به صورت آنلاین یا در دفتر مشغول کار هستند، می‌توانید چیزی شبیه این بگویید: «چرا هنوز اینجا هستید؟ ما تا دیر وقت اینجا نمی‌مانیم مگر اینکه یک وضعیت کاملا اضطراری پیش آمده باشد. می‌خواهیم فردا صبح سرحال باشید. لطفا به خانه بروید.»

در مرحله بعد، تأکید کنید که بیشترین تلاش همیشه به بهترین نتایج منجر نمی‌شود. برای کمک به مربیگری کارمندان و رسیدن به این هدف شیرین و ماندن در آن، از آن‌ها بپرسید: "کار شدید و صرف توان ۱۰۰ درصدی چه حسی دارد؟" سپس اینطور ادامه دهید: "چگونه می‌توانید این صرف توان را به سطح ۸۵٪ نزدیک کنید تا از خستگی خود جلوگیری کنید؟" و مطمئن شوید که خودتان در این زمینه یک الگو هستید. اگراعضای تیم شما ببینند که شما از این هنجارها پیروی می‌کنید، به احتمال زیاد خودشان این کار را انجام می‌دهند.

در نهایت، از کارمندان خود بپرسید: «چگونه به کار شما بیشتر از ضرورت، استرس تزریق می‌کنم؟» سپس اقدامات لازم را برای بهبود این وضعیت انجام دهید.

منبع: HBR

نویسنده: گرِگ مک‌کئون

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار