۲ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
مبارزه ایلان ماسک و مارک زاکربرگ روی رینگ

به رغم اینکه در استانداردهای رقابت میلیاردرها جنگ تن به تن معمولا اتفاق نادری است اما مارک زاکربرگ و ایلان ماسک موافقت کرده‌اند با یکدیگر مبارزه‌ای روی رینگ واقعی داشته باشند.

فردای اقتصاد - به رغم اینکه در استانداردهای رقابت میلیاردرها جنگ تن به تن معمولا اتفاق نادری است اما مارک زاکربرگ و ایلان ماسک موافقت کرده‌اند با یکدیگر مبارزه‌ای روی رینگ واقعی داشته باشند.

این دو شخصیت مشهور حوزه تکنولوژی طی روزهای اخیر پیام‌هایی را روی شبکه‌های اجتماعی مبادله کرده‌اند که نشانگر موافقت هر دو برای این مبارزه است.

ایلان ماسک حتی مکان مبارزه را هم مشخص کرده و یک سالن مشهور در لاس وگاس را برای این منظور در نظر گرفته است.

رقابت این دو در دنیای تکنولوژی بعد از مشخص شدن اینکه شرکت متا به دنبال ایجاد یک رقیب برای توییتر است بالا گرفت.

هنوز هیچ کس در دنیای تکنولوژی از واقعی بودن چنین مبارزه‌ای اطمینان ندارد و بسیاری آن را یک شوخی تلقی کرده‌اند اما تا همین جا هم همین خبر نتایج مورد انتظاری را در فضای کسب و کار دو شرکت داشته است.

توییتر بعد از تصاحب توسط ایلان ماسک دچار تغییرات زیادی شده و رقبای متعددی هم پا به عرصه گذاشته‌اند. با این حال هنوز این شبکه اجتماعی را هیچ رقیب جدیدی به طور جدی تهدید نکرده است.

از سوی دیگر اما گفته می‌شود شبکه اجتماعی مشابه توییتر که قرار است توسط شرکت متا عرضه شود با اینستاگرام نزدیکی زیادی دارد و از این جهت به طور بالقوه می‌تواند مهمترین رقیب توییتر به شمار آید.

با این حال ماجرا کمی شخصی‌تر هم هست. ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در سالهای اخیر انتقاداتی را علیه هم مطرح کرده‌اند.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال حتی به صورت خصوصی نیز دو نفر علیه هم زیاد سخن گفته‌اند از جمله ایلان ماسک که گفته زاکربرگ پول زیادی را با زحمت کم به دست آورده در حالی خود او با زحمت در حوزه‌های فضایی و خودروهای الکتریکی به ثروت رسیده است.

رقیب توییتر که به گفته مدیران متا در آخرین مراحل توسعه است فعلا در داخل این شرکت پروژه 92 نام دارد و گفته می‌شود به زودی عرضه خواهد شد.

ایلان ماسک بعد از خرید توییتر با قیمت گزاف با چالش‌های مخلتفی روبه رو بوده که مهمترین آنها رشد درآمدی این پلتفرم است. ماسک می‌گوید اخیرا توانسته سروسامانی از نظر درآمدی و شکل مالی به این شرکت بدهد.

ماجرای مبارزه در قفس

ماجرای مبارزه دو میلیاردر از آنجا شروع شد که ایلان ماسک در واکنش به خبر توسعه اپلیکیشن رقیب توییتر توسط متا نوشت: دنیا نمی‌تواند صبر کند تا منحصرا زیر دست زاکربرگ باشد. یک کاربر در واکنش به این توییت به ماسک گفت که بهتر است مراقب باشی چون شنیده‌ام زاکربرگ ورزش (رزمی) جوجیتسو کار می‌کند. ماسک هم در پاسخ نوشت: اگر زاکربرگ آماده باشد حاضر به مسابقه در قفس است.

بعد از این زاکربرگ هم در یک استوری در اینستاگرام از ماسک خواست محل مبارزه را اعلام کند. ماسک هم کمی بعد در توییتر سالن هشت ضلعی لاس وگاس را که از سالن‌های ورزشی مشهور ورزش‌های رزمی به شمار می‌رود به عنوان محل مبارزه تعیین کرد.

کری خوانی ایلان ماسک بعد از این هم ادامه پیدا کرد و او تصویری از خودش که نشان میداد از آمادگی بدنی برای این مبارزه برخوردار است منتشر کرد.

مشابه چنین مبارزه‌ای  سالها قبل بین بنیانگذار خطوط هوایی Southwest Airlines آمریکا و رقیبش برای حل مسایل تجاری دو طرف در شهر دالاس برگزار شد. هرچند گفته می‌شود شکل و حالتی فرمالیته داشته است.

دشمنی ایلان ماسک و مارک زاکربرگ اما از سال ۲۰۱۶ بالا گرفت زمانی که اسپیس ایکس در هنگام پرتاب ماهواره متعلق به شرکت متا ناموفق بودو هم موشک اسپیس ایکس و هم ماهواره روی زمین منفجر شد.

این گمانه وجود دارد که اسپیس ایکس با از بین برد این ماهواره به نوعی رقیب آینده استارلینک را از میان برداشته است.

بعد از این هم اختلافات دو طرف در مورد توسعه هوش مصنوعی به رسانه‌ها کشیده شد.

در سال ۲۰۱۸ و در جریان رسوایی مربوط به فروش اطلاعات کاربران در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ایلان ماسک و شرکت تسلا و اسپیس ایکس اکانت فیس بوک خود را حذف کردند.

ماسک البته سابقه دشمنی با بسیاری از میلیاردرهای دیگر حوزه تکنولوژی را هم در کارنامه دارد او توییت‌های مختلفی علیه جف بزوس، بیل گیتس و وارن بافت منتشر کرده است.

ایده مبارزه دو شخصیت حوزه تکنولوژی با واکنش‌های طنزآمیز بسیاری از کاربران روبه رو شده و ایموجی‌های مختلفی درباره آن منتشر شده است.

در تازه‌ترین اظهار نظر مادر ایلان ماسک گفته است که این مبارزه واقعی نخواهد بود و بدون درگیری فیزیکی صرفا با کلمات صورت خواهد گرفت. شخصی برنده است که بتواند بامزه تر باشد.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار