۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱
تناسبی شدن انتخابات مجلس توسط شورای نگهبان تایید شد + فیلم

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات مطالبه‌ای بود که سال‌ها مطرح بود. این مصوبه در راستای حقوق مردم و داوطلبان و سیاست‌های کلی ابلاغی قدم هایی را برداشته است.

تسنیم: سخنگوی شورای نگهبان گفت: عمدتا اشکالات و ابهامات نسبت به این مصوبه برطرف شده و تنها چند مورد جزئی باقی مانده و اگر این موارد نیز از سوی نمایندگان مجلس مرتفع شود، شورای نگهبان این مصوبه را نیز مورد تایید قرار خواهد داد. امیدواریم نمایندگان مجلس هرچه زودتر ایرادات ‌و ابهامات باقی مانده را نیز اصلاح کنند تا این مصوبه با تبدیل شدن به قانون در انتخابات مجلس دوازدهم اجرایی شود.

سخنگوی شورای نگهبان درباره مصوبه مجلس مبنی بر تناسبی شدن انتخابات مجلس در تهران گفت: ما در مرحله قبل نسبت به اصل تناسبی شدن انتخابات مشکلی نداشتیم و نسبت به برخی موارد آن ابهاماتی داشتیم که با اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس تمامی ابهامات و ایرادات ما نسبت به این موضوع مرتفع شد. البته هیات عالی نظارت مجمع ایرادات نسبتا اساسی به این مصوبه داشت که برخی از این ایرادات برطرف شده اما برخی دیگر از این ایرادات تا آخرین مکاتبه ما با مجمع تشخیص باقی بود. البته ما اطلاعی از آخرین نظر هیات عالی نظارت در رابطه با تناسبی شدن نداریم.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها