۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
ارزش‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری اسپیس ایکس

شرکت اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک اداره می‌شود پیشنهاد فروش سهام بر اساس ارزش کل ۱۵۰ میلیارد دلاری شرکت را به خریدارانش ارایه داده است. 

فردای اقتصاد - شرکت اسپیس ایکس که توسط ایلان ماسک اداره می‌شود پیشنهاد فروش سهام بر اساس ارزش کل ۱۵۰ میلیارد دلاری شرکت را به خریدارانش ارایه داده است. 

اسپیس ایکس هم اکنون یک شرکت خصوصی به شمار می رود و اطلاعات مالی آن به صورت عمومی منتشر نمی‌شود اما برخی منابع مطلع به بلومبرگ اعلام کرده‌اند که قیمت هر سهم این شرکت ۸۰ دلار تعیین شده است. 

در دی ماه سال ۱۴۰۱ هنگامی که اسپیس ایکس ۷۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید جذب کرد ارزش این شرکت ۱۳۷ میلیارد دلار تعیین شد. 

اسپیس ایکس مجموعه خدماتی از پرتاب ماهواره تا ارایه اینترنت ماهواره‌ای را به مشتریانش ارایه می‌دهد. 

گفته می‌شود این شرکت هم اکنون ۵ میلیارد دلار نقد در اختیار دارد. 

اسپیس ایکس که مقر آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد هم اکنون بازیگر اول صنعت فضایی است. مجموعه خدمات این شرکت هم اکنون هم برای بخش‌های مختلف خصوصی ارایه می‌شود و شامل پرتاب ماهواره و تجهیزات دیگر است. این شرکت همچنین تحت قرارداد با آژانس فضایی آمریکاست و شریک اصلی برنامه‌های فضایی این کشور محسوب می‌شود. 

اعزام فضانوردان به فضا برای ناسا و همچنین ماموریت توریسم فضایی از جمله برنامه‌های فعلی و آینده این شرکت به شمار می‌رود. 

روز جمعه اسپیس ایکس توانست در یک پرتاب موفق دیگر بیش از ۵۰ ماهواره دیگر استارلینک را به فضا پرتاب کند. هدف اصلی این شرکت ایجاد یک شبکه بزرگ ارتباطی در جهان است. 

به رغم این موفقیت‌ها تحلیل‌گران منتظرند ببیند که ایلان ماسک چه زمانی به دنبال فروش سهام خود در این شرکت است. پیش‌بینی می‌شود که ایلان ماسک زمانی اقدام به این کار کند که جریان درآمدی این شرکت قابل پیش‌بینی‌تر شود. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار