۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
معلمان باید میزان حقوق ثبت شده خود را تایید کنند؟

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی گفت: موسسین باید از معلمان در خصوص حقوقی که در سامانه اعلام می‌کنند، تاییدیه بگیرند یعنی معلم باید تایید کند که واقعا عددی که موسس به عنوان حقوق برای او درج کرده را دریافت می‌کند یا خیر. در این حالت معلم می‌تواند از قراردادی حقوقی خود که در سامانه مشارکت‌ها اعلام شده، یک نسخه کپی کند و اگر مشکل یا تناقضی وجود دارد، از موسس مدرسه اعاده حق و حقوق کند.

ایلنا: «بهنام نیک نژاد» مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در خصوص خبری مبنی بر تناقض رقم حقوق ثبت شده برای برخی معلمان از سوی موسسین مدارس غیردولتی در سامانه مشارکت با مبلغ دریافتی واقعی این معلمان، توضیح داد: سازمان مدارس غیردولتی برای شفاف‌سازی پیرامون چنین مسئله‌ای، معلمی را از موسس مدرسه می‌پذیرد که قراردادش در سامانه مشارکت‌ها ثبت شود و معلم با نام کاربری و رمز خودش و پیامکی که به تلفن همراهش ارسال می‌شود، می‌تواند قرارداد خود را که موسس برایش ثبت کرده، تایید کند.

او تصریح کرد: در واقع برای نخستین بار و در راستای رفع مشکلات مرتبط با ثبت حقوق معلمان، کاری کرده‌ایم که موسسین باید از معلمان در خصوص حقوقی که در سامانه اعلام می‌کنند، تاییدیه بگیرند یعنی معلم باید تایید کند که واقعا عددی که موسس به عنوان حقوق برای او درج کرده را دریافت می‌کند یا خیر. در این حالت معلم می‌تواند از قراردادی حقوقی خود که در سامانه مشارکت‌ها اعلام شده، یک نسخه کپی کند و اگر مشکل یا تناقضی وجود دارد، از موسس مدرسه اعاده حق و حقوق کند.

نیک نژاد ادامه داد: موسسین مدارس از این نکات خبر دارند و تعداد کمی از موسسین با وجود این همه شفاف‌سازی، باز هم می‌خواهند به طریقی تخلف کنند. این افراد متخلف هم توسط معلمان هم توسط سازمان مدارس غیردولتی شناسایی و به مراجع قانونی معرفی می‌شوند و از این طریق مجبور به پرداخت حقوق معلمان خواهند شد.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه موسسین مدارس، فقط مجاز به پرداخت مبلغی به معلمان هستند که در قرارداد بارگذاری شده اعلام کرده‌اند، گفت: ما این فضا را برای حمایت از معلمان و احقاق حقوق آنها فراهم کرده‌ایم و اینکه اندک موسسانی تخلف و تقلب کنند، قابل انکار نیست. در مواردی موسسین مدارس، کمترین حقوق و در واقع کف حقوق را در قرارداد برای معلمان ثبت می‌کنند، اما لااقل همان عدد کف را به درستی به معلم می‌پردازند. برخی موسسین در صدد سودجویی و تعیین شهریه بیشتر ممکن است تخلفاتی در ثبت حقوق معلمان داشته باشند، ولی حتما با دریافت نخستین گزارش از سوی معلمان یا سایر راه‌ها بازخورد جدی و قاطع خواهیم داشت.

نیک نژاد به بازدیدهای میدانی مداوم از مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: ممکن است در این بازدیدهای سرزده، قرارداد معلمی را پرینت بگیریم و با میزانی که دریافت می‌کند و فهرست پرداخت‌های موسس مطابقت دهیم. به محض اطلاع از هر نوع تخلف، بلافاصله تشکیل پرونده انجام می‌شود و حتی این پرونده‌ها در مواردی منجر به تعطیلی مدرسه هم شده است.

او ضمن بیان اینکه معلمان می‌توانند در سامانه مشارکت‌ها و کارتابل خود اعلام شکایت کنند، اظهار کرد: امکان ثبت و اعلام تخلفات برای معلمان هم به صورت شناخته شده و با کدملی فراهم است هم به صورت ناشناس و بدون ثبت نام و کد ملی. ما موظف به پاسخ دهی به همه شکایت‌ها هستیم. به همه شکایت‌های ثبت شده با سلسله مراتبی که تعیین کرده‌ایم، رسیدگی می‌شود و اگر در موردی رسیدگی صورت نگرفت، در نهایت شکایت معلم به‌دست خودمان می‌رسد که به آن رسیدگی فوری می‌کنیم.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه در مورد جزییات تاسیس مدرسه غیردولتی اینطور گفت: ما مصوبه‌ای داریم و فاصله فیزیکی مدارس و جنسیت دانش آموزان در آن مشخص شده است. این مصوبه به همه استان‌ها ابلاغ شده و بخش کوچکی از موارد مربوط به صدور مجوز را در اختیار شورای نظارت استان‌ها گذاشته‌ایم که بیشتر در مورد تاسیس مراکز غیردولتی است. بقیه موارد مربوط به تاسیس مدرسه غیردولتی حتی با جزییات متراژ معین شده و… در این مصوبه اعلام شده است.

نیک نژاد اضافه کرد: به عنوان نمونه از جمله مواردی که در صدور مجوز لحاظ می‌شود این موارد هستند: التزام و اعتقاد عملی به مبانی و احکام اسلام، حسن شهرت، داشتن حداقل مدرک کارشناسی و معادل آن، داشتن حداقل سی سال سن و داشتن تاهل برای مردان، رعایت فاصله ۲۰۰ متری بین مدارس غیردولتی به عنوان شعاع دسترسی و تکراری نبودن جنسیت مدارس و…

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی در ادامه یادآوری کرد: درحال‌حاضر داشتن مدرک لیسانس به عنوان یکی از مدارک اصلی برای فرد متقاضی تاسیس مدرسه غیردولتی ضرورت دارد، اما اینکه مدرک کارشناسی او در چه رشته‌ای است و آیا با آن مدرک تحصیلی صلاحیت مدرسه داری را دارد و… در مراحل بعدی و گزینش‌های آموزش و پرورش و بررسی شورای نظارت در هر استان مشخص می‌شود.

نیک نژاد اضافه کرد: شاید افرادی روی کاغذ شرایط و صلاحیت داشته باشند، اما وقتی در بررسی‌های شورای نظارت پرونده متقاشی دارای ویژگی‌های کافی برای تاسیس مدرسه نباشد و در واقع صلاحیتش احراز نشود. در سایت mojavez. ir همه موارد مربوط به تاسیس مدارس غیردولتی آورده شده و افراد متقاضی می‌توانند جزییات را به صورت کامل در این سایت مشاهده کنند.

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها