۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
الکامپ، تصویر واقعی تکنولوژی ایران ؟

 بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر و تکنولوژی ایران در حالی بیست و ششمین دوره خود را آغاز کرد که نبود استارتاپ‌های بزرگ داخلی و برندهای تکنولوژی بین‌المللی در آن به چشم می‌آمد. 

فردای اقتصاد - بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر و تکنولوژی ایران در حالی بیست و ششمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد  که نبود استارتاپ‌های بزرگ داخلی و برندهای تکنولوژی بین‌المللی در آن به چشم می‌خورد. 

در مراسم افتتاحیه قطع چندباره برق حتی باعث به هم خوردن مراسم شد و سخنرانان اصلی مانند وزیر ارتباطات فرصت سخنرانی در آن را از دست دادند. شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی با صدوراطلاعیه‌ای ضمن عذرخواهی بابت قطع برق در جریان مراسم افتتاحیه آن را ناشی از برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف برق ادارات دولتی عنوان کرد.

خود نمایشگاه الکامپ اما با چهارسال تاخیر برگزار می‌شود. اختلافات داخلی بین اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای - برگزار کننده نمایشگاه - و همچنین وقایعی چون کرونا و قطع اینترنت در آبان ماه گذشته بارها برنامه‌ریزی برای برگزاری این رویداد را به تعویق انداخت. 

با این حال برگزاری این رویداد در شرایطی انجام شد که  بین بازیگران صنعت تکنولوژی و حتی بازدیدکنندگان درباره حضور در این نمایشگاه اختلاف عمیقی وجود دارد. اپراتورها، شرکتهای رمزارزی، برخی شرکتهای سخت‌افزاری مصرفی این نمایشگاه را فرصتی برای عرضه محصولات و خدمات خود دانسته‌اند. 

همچنین در نمایشگاه امسال حضور دولت و شرکتهای وابسته به دولت چشمگیر است. مسوولان برگزاری اما تصمیم گرفته‌اند بر خلاف دوره‌های گذشته غرفه‌های دولتی را بین غرفه‌های دیگر شرکتها توزیع کنند. این سیاست باعث شده که سالن‌های نمایشگاه شامل همه نوع شرکتی باشد از استارتاپ‌های کوچک گرفته تا شرکتهای رمزارزی و اپراتورها که حضور پررنگی در این رویداد دارند. 

شرکت در این نمایشگاه اما بی حاشیه نبوده است. موافقان شرکت در نمایشگاه معتقدند باید از این فرصت برای تقویت اقتصاد دیجیتال ایران استفاده کرد.مخالفان اما معتقدند که موضوعاتی چون تسهیل فضای کسب وکار و رفع محدودیت‌های اینترنتی در اولویت قرار دارند. 

تحریم و قطع ارتباط برندهای شناخته شده بین المللی در حوزه تکنولوژی  با بازار ایران باعث شده که نمایشگاه امسال که با چهارسال تاخیر برگزار می‌شود خالی از محصولات تازه و تکنولوژی‌های جدید باشد.. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار