۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
شیوه منحصر به فرد ایلان ماسک برای حل چالش‌ها

والترایزکسون زندگینامه نویس ایلان ماسک می‌گوید که این میلیاردر گاهی اوقات می‌تواند خبیثانه رفتار کند که  این رفتار او در عین تاریک و غیرهمدلانه بودن، برای حل چالش‌های پیش روی او سازنده است. 

فردای اقتصاد - والترایزکسون زندگینامه نویس ایلان ماسک می‌گوید که این میلیاردر گاهی اوقات می‌تواند خبیثانه رفتار کند که  این رفتار او در عین تاریک و غیرهمدلانه بودن، برای حل چالش‌های پیش روی او سازنده است. 

ایزکسون که قرار است زندگینامه ایلان ماسک را در ماه سپتامبر منتشر کند در یک مصاحبه صوتی در توییتراسپیس گفت که اصطلاح « خباثت» توسط گریمه خواننده مشهور و شریک زندگی سابق ایلان ماسک گفته شده است. به اعتقاد گریمه هرچند ماسک در این حالت بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسد اما این رفتار او برای حل مسایل کارگشاست. 

والترایزکسون زندگینامه‌نویس بسیار مشهوری است که پیش از این هم زندگینامه استیو جابز و لئوناردو داوینچی را منتشر کرده است. او برای مدت دو سال برای نوشتن زندگینامه با او زندگی کرده و به طور روزمره با ماسک در ارتباط بوده است. 

ایزکسون گفته لحظاتی که دیدن خشم ایلان ماسک حتی برای خود او هم غیر قابل تحمل بوده است. 

شیوه منحصر به فرد ایلان ماسک برای حل چالش‌ها
والترایزکسون: مدل نقد بی رحمانه ایلان ماسک در مواجهه با چالش‌ها، ۸۰ درصد اوقات کارگشاست

به گفته این زندگینامه نویس ماسک بسیار بی رحم است ولی وقتی کارهایی را که می‌خواهد انجام می‌شود ماجرا را فراموش می‌کند و حتی یادش نمی‌آید چقدر با مردم سخت رفتار کرده است. 

با این حال به اعتقاد او افراد سرشناسی چون ماسک و جابز دارای یک جنبه تیره در شخصیت‌شان هم هستند که آنها را قادر می‌سازد تا ماموریت‌های بزرگتری را انجام دهند. 

ایزکسون گفت که ایلان ماسک یک احساس فوریت دیوانه‌واری دارد که می‌تواند برای کسانی که با او کار می‌کنند ترسناک به نظر برسد. زمانی که کارکنان با احساس فوریت مدیران ارشد در انجام کارها مطابقت نداشته باشند رفتار آنها به طور کل تغییر می‌کند. 

به اعتقادایزکسون نمونه چنین اتفاقی در مورد ماسک در هنگام برعهده گرفتن سکان توییتر رخ داد و او نیمی از کارکنان این شرکت را اخراج کرد. 

ایزکسون می‌گوید که مدل انتقادی ایلان ماسک ۸۰ درصد اوقات کارگشاست اما ۲۰ درصد هم به چالش‌های دیگری منجر می‌شود. روحیه ایلان ماسک باعث شده که بسیاری از کارکنان جرات دادن خبر بد به او را نداشته باشند. 

این زندگینامه نویس گفته است که در کتاب خود به دنبال نمایش پیچیدگی‌های شخصیتی ایلان ماسک است که چطور از دل این شخصیت بی رحم  کار درخشانی مثل آنچه در تسلا و اسپیس ایکس صورت گرفته بیرون می آید. 

ایزکسون زمینه ایجاد چنین رگه تاریکی در شخصیت ماسک را ریشه در اخلاق پدرش و همچنین نوعی قلدری او در جوانی نسبت می‌دهد. 

مادر ایلان ماسک به ایزکسون گفته است که هرچند پسرش یک فرد استثنایی است اما این خطر هم وجود دارد که او شبیه پدرش شود. مای ماسک معتقد است که رفتار پسرش با همسر سابقش بسیار بد بوده است. 

ارول ماسک پدر ایلان ماسک که متولد آفریقای جنوبی است در سال ۲۰۱۷ به مجله رولینگ استون گفته که او هیچ گاه به عمد به کسی آسیب نزده به استثنای یک بار که او سه مردی را که به طور غیرقانونی وارد خانه‌اش شده بودند را با گلوله کشت. 

ارول ماسک در ایمیل به بیزنس اینسایدر گفته که این روزها با ایلان روابط نسبتا خوبی دارد. 

ایزکسون نخستین کسی نیست که به روحیه خشمگین ایلان ماسک اشاره می‌کند. 

مارتین ابرهارد هم‌بنیانگذار تسلا نیز قبلا گفته بود که ماسک به دلیل انتشار اخبار تسلا در رسانه‌ها سر او فریاد کشیده بود. تیم هیگینز خبرنگار وال‌استریت ژورنال هم در کتاب زندگینامه‌ای که از ایلان ماسک منتشر کرده به این موضوع اشاره کرده که ماسک در زمانی که انفجاری در خطور مونتاژ تسلا رخ داد تعداد زیادی مدیران ارشد و کارمندان تسلا را با هم اخراج کرده است. 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار