۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
چگونه تیم خود را طی بحران اقتصادی هدایت کنیم؟

فردای اقتصاد: اقتصاد جهان شاهد رخدادهای گوناگونی است، از تورم گرفته تا افزایش نرخ بهره، اختلالات زنجیره تامین یا تنش‌های ژئوپلیتیک. چگونه می‌توانید مطمئن شوید که در مواقع نااطمینانی، به عنوان یک رهبر تیم موفق عمل می‌کنید؟ نشریه هاروارد بیزنس ری‌ویو چند استراتژی را برای این مهم پیشنهاد کرده است:

یک فرهنگ سازمانی مبتنی بر تواضع و با شعار "اولویت با شرکت است" ایجاد کنید. این مستلزم آن است که شما به عنوان رهبری تیم مانند یک الگو رفتار کنید و آن چیزی را انجام دهید که به نفع کسب‌وکار و افراد تیم باشد نه پیش‌بردن هریک از برنامه‌ها یا اهداف. همچنین به این معنی است که بدانید نقش شما فراتر از بخشی است که آن را مدیریت می‌کنید چون آن بخش نیاز به برقراری ارتباط بین تیم‌ها و واحدهای دیگر سازمان دارد.

روی رونق دوباره کسب‌وکارتان تمرکز کنید. وقتی اوضاع کسب‌وکار مثل همیشه نیست، وقت آن است که به دنبال فرصت‌هایی برای نوآوری باشید. مطمئن باشید که ذهنتان در شرایط درستی به این نوآوری اختصاص داده شده است - و کارهای معمول و روزمره را بیشتر به کارمندانی که به آن‌ها اعتماد دارید، واگذار کنید.

مدیر همه باشید. این بدان معناست که نه تنها تنوع تیم خود را از نظر جنسیت و قومیت، بلکه از نظر دیدگاه‌ها، پیشینه‌ها و مجموعه مهارت‌ها نیز در اولویت قرار دهید. هرچه تیم شما متنوع‌تر و همه‌شمول‌تر باشد، در دوران‌های نااطمینانی قابلیت انطباق بیشتری خواهد داشت.

منبع: HBR

نویسنده: تیم رایان

مترجم: شادی آذری حمیدیان

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار