۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶
سواد اقتصادی/ آیا سرگرمی پول هدر دادن است؟

شما هم وقتی مشغول تفریح یا پرداختن به کارهای مورد علاقه‌تان هستید با خودتان فکر می‌کنید می‌توانستید همین زمان را برای پول درآوردن صرف کنید؟ علم اقتصاد به شما می‌گوید که چرا اشتباه می‌کنید.

برخی از مردم تمبر جمع‌ می‌کنند، برخی دیگر نقاشی می‌کنند یا به هنرهای دستی می‌پردازند. سرگرمی شما هر چه که باشد، ممکن است به خاطر اصطلاحاً «اتلاف وقت» احساس گناه کنید و مطمئن باشید، از نقطه نظر صرفاً مالی، هر ثانیه‌ای را که صرف انجام کاری درآمدزا نمی‌کنید، تلف شده است. یا به عبارت دیگر، اگر قرار بود ربات‌هایی برای کار در یک کارخانه جدید ایجاد کنیم، آن‌ها را برای داشتن سرگرمی برنامه‌ریزی نمی‌کردیم. اما موضوع اینجاست. شما ربات نیستید و به این ترتیب:
الف: مطالعات متعدد نشان داده‌اند که سرگرمی‌ها سلامت روان را بهبود می‌بخشد، به شما کمک می‌کند با مشکلاتی مانند افسردگی، زوال عقل و غیره مبارزه کنید یا از آن اجتناب کنید. 
و ب: سرگرمی‌های خاص مانند سرگرمی‌های مرتبط با ورزش، سلامت جسمانی شما را هم بهبود می‌بخشد. پس همان سرگرمی که فکر می‌کنید وقتتان را تلف می‌کند می‌تواند به شما کمک کند در آینده از مشکلات روحی یا جسمی جلوگیری کنید، مشکلاتی که می‌توانند بعداً معضلات زیادی برای بهره‌وری‌تان ایجاد کنند، حالا کیفیت زندگی به طور کلی به کنار.
علاوه بر این، اگر در مورد بعد مالی سرگرمی‌ها نگران هستید، لطفاً توجه داشته باشید که اولاً اینترنت ما را قادر می‌سازد تا به راحتی از سرگرمی‌های خود درآمد کسب کنیم؛ به عنوان مثال، با کسب درآمد اضافی از طریق یک وبسایت مرتبط با سرگرمی‌مان. حتی حضور فعال در رسانه‌های اجتماعی که در آن سفرهای خود را مستند می‌کنید، می تواند به یک محل درآمد تبدیل شود. 
و دوم این که چه کسی گفته شما نمی‌توانید سرگرمی خود را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید؟ بسیاری از اوقات پروژه‌هایی که به عنوان سرگرمی شروع می‌شوند در نهایت بیش از یک شغل معمولی درآمد ایجاد می‌کنند. نه تنها این، بلکه دوست‌داشتن کاری که برای امرار معاش انجام می‌دهید، در واقع بهره‌وری‌تان را حسابی افزایش می‌دهد.
 

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سید علیرضا IR ۱۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    حواستون باشه سرگرمی را با تفریح اشتباه نگیرید. خیلی از مواردی که اشاره شد تفریح بودن تا سرگرمی...

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار