۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
هفته خطرناک برای خریداران طلا

قیمت طلا در پایان نیمه اول ۲۰۲۳ گرچه با رشد ۵.۲ درصدی همراه شد، اما هفته گذشته تا کف ۱۹۰۰ دلار پایین آمد، چه آینده‌ای در انتظار این بازار است؟ آیا باید منتظر ریزش‌های سنگین بود؟ بهزاد بهمن‌نژاد پاسخ می‌دهد

فردای اقتصاد: طلای جهانی در هفته‌ای که گذشت با کاهش ۰.۱ درصدی قیمت مواجه شد تا نیمه نخست سال ۲۰۲۳ با رشد ۵.۲ درصدی قیمت طلا پایان پذیرد.

هفته خطرناک برای خریداران طلا
روند یکساله و تغییرات هفتگی قیمت طلای جهانی

جدیدترین نظرسنجی کیتکو با حضور ۲۱ کارشناسان و ۸۴۵ فعال بازار منتشر شد. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد از رای مساوی کارشناسان (۸ نفر) به صعود یا نزول بازار در هفته جدید دارد و ۵ نفر نیز روندی خنثی را پیش‌بینی کرده‌اند. در میان فعالان بازار اما ۴۴ درصد به نزول قیمت طلا و ۳۷ درصد به رشد قمیت این فلز ارزشمند رای داده‌اند.

هفته خطرناک برای خریداران طلا
جدیدترین نظرسنجی کیتکو چه می‌گوید؟

در میان عوامل اثرگذار بر بازار طلا، از منظر تکنیکال، حمایت بسیار قوی در ۱۹۰۰ دلار مشاهد می‌شودو به نظر در صورت شکست حمایت، سطوح ۱۸۵۰ دلاری در پیش است. در میان عوامل بنیادی تاکید اقتصادهای جهانی برای هدف تورم ۲ درصدی (سیگنال افزایش نرخ بهره)، احتمال بازار برای افزایش نرخ بهره در نشست جولای: ۸۷ درصد و شورش واگنرها بار دیگر ریسک‌های ژئوپلیتیک را یادآوری کرد.
و اما آمارهای مهم اقتصادی که در هفته جدید منتشر خواهد شد شامل شامخ آلمان، بریتانیا و آمریکا (دوشنبه)، صورتجلسه نشست پیشین فدرال رزرو (چهارشنبه)، شامخ خدمات آمریکا (پنجشنبه) و آمار اشتغال (جمعه) است.

هفته خطرناک برای خریداران طلا
نگاهی به عوامل اثرگذار بر بازار طلا در هفته جدید

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار