۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
 رقیب جدید توییتر در آستانه رونمایی

در روزهایی که انتقاد از ایلان ماسک به دلیل نوع مدیریتش بر این پلتفرم  گسترش پیدا کرده، رقیب جدید توییتر که توسط زاکربرگ حمایت می‌شود روز پنج‌شنبه این هفته پا به میدان می‌گذارد. 

فردای اقتصاد- در روزهایی که انتقاد از ایلان ماسک به دلیل نوع مدیریتش بر این پلتفرم  گسترش پیدا کرده، رقیب جدید توییتر که توسط زاکربرگ حمایت می‌شود روز پنج‌شنبه این هفته پا به میدان می‌گذارد. 

این اپلیکیشن جدید Threads نام دارد و از جهت کارکرد بسیار شبیه توییتر است و کاربران از طریق پست‌های متنی و یا به اشتراک گذاشتن پست‌ها می‌توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مهمترین مزیتی که اپلیکیشن Threads نسبت به دیگر رقبای توییتر دارد این است که نزدیکی فنی زیادی به اپلیکیشن اینستاگرام دارد و کاربران قادرخواهند بود و شرکت متا انتظار دارد که این پلتفرم جدید بتواند از این مزیت برای رشد کاربرانش استفاده کند. 

رونمایی رقیب اینستاگرامی توییتر

در عین حال زاکربرگ احتمالا روی عدم محبوبیت ایلان ماسک بین کاربرن توییتر هم حساب باز کرده است.  تصمیمات عجیب و غریب ماسک به خصوص محدود کردن تماشای پست‌ها  کاربران توییتر را بسیار عصبانی کرده است هرچند بعدا ایلان ماسک از این ایده عقب نشینی کرد و گفت هدفش صرفا یک شوخی بوده است. 

اپلیکیشن Threads در زمانی پا به عرصه می‌گذارد که ایلان ماسک و مارک زاکربرگ برای یک نبرد واقعی روی رینگ هم خود را آماده می‌کنند. این دو مدیرعامل موافقت کرده‌اند روی رینگ واقعی مبارزه‌ای تن به تن را برگزار کنند که در نوع خود بسیار نادر و عجیب به نظر می‌رسد. 

در همین حال دیگر رقبای توییتر هم نتوانسته‌اند تاکنون از این فرصت عدم محبوبیت کاربران از توییتر استفاده کنند. نزدیک‌ترین رقیب اپلیکیشن بلواسکای است که توسط جک دورسی بنیانگذار توییتر پشتیبانی می‌شود. این اپلیکیشن هنوز در مرحله بتاست و استفاده کاربران از آن منوط به داشتن دعوتنامه است. 

دیگر رقیب توییتر نیز Mastodon  است که هنوز نتوانسته زیرساخت لازم برای یک رقابت با توییتر را آماده کند.

زمان رونمایی و نحوه دانلود Threads

در حال حاضر اپلیکیشن تردز Threads در مرحله پیش سفارش است یعنی کاربران می‌توانند آن را در اپ استور اپل ببینند اما زمان دانلود آن پنج‌شنبه تعیین شده است. 

در توضیح این اپلیکیشن آمده است که تردز جایی است که مردم گردهم می‌آیند تا درباره موضوعاتی که امروز به آنها اهمیت می‌دهید، یا موضوعاتی که فردا پرسروصدا خواهد شد، بحث کنند. 

شرکت متا سابقه طولانی از سرقت ایده‌های دیگر شرکتها و ساخت یک محصول جدید بر اساس آن دارد اما بسیاری از اوقات این ایده‌ها به بار ننشسته است. 

هم اکنون تعداد کاربران شرکت متا ( فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ) بالغ بر سه میلیارد نفرند. 

برچسب‌ها

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

تک شاخ

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار