۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۵
نخستین دوچرخه‌ برقی اشتراکی در تهران

بنیانگذار استارتاپ «زیرو» در نخستین رونمایی از دوچرخه برقی اشتراکی ایران در برنامه تکشاخ، از ورود این دوچرخه‌ها به خیابان‌های تهران طی ماه‌های آینده خبر داد. 

فردای اقتصاد - بنیانگذار استارتاپ «زیرو» در نخستین رونمایی از دوچرخه برقی اشتراکی ایران در برنامه تکشاخ، از ورود این دوچرخه‌ها به خیابان‌های تهران طی ماه‌های آینده خبر داد. 

نازلی بهروز در گفت وگویی در برنامه تکشاخ فردای اقتصاد همچنین از نهایی شدن قرارداد توسعه موتورهای برقی برای مناطق مختلف تهران خبر داد. 

به گفته بهروز برنامه آینده این استارتاپ ترکیبی از موتور و دوچرخه است اما ممکن است در آینده به سراغ اسکوتر هم برویم. 

نخستین دوچرخه‌ برقی اشتراکی در تهران
دوچرخه‌های برقی اشتراکی زیرو طی ۳-۴ ماه آینده وارد خیابان‌های تهران خواهد شد

بهروز گفت:  دوچرخه شهری برای ورزش کردن نیست و راحتی آن در جابه‌جایی در اولویت است. هیچ موتور برقی برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست و اساسا دوچرخه و موتور برقی برای همه افرادی که قادر به دوچرخه‌سواری یا موتورسواری باشند می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گفته بهروز دوچرخه برقی یک دوچرخه اشتراکی مناسب است یک باتری ۳۵۰ واتی دارد و در هنگام کاهش باتری تیم پشتیبانی زیرو آن را تعویض می‌کند. 

برای جلوگیری از سرقت دوچرخه‌ها مجهز به دو قفل و ردیاب ماهواره‌ای خواهند بود و ایستگاه‌های زیادی در شهر برای دسترسی شهروندان به دوچرخه‌ها ایجاد خواهد شد اما کاربران ملزم به قرار دادن دوچرخه‌ها در ایستگاه‌ها هستند.

این دوچرخه‌ها در فضای مناسب بدون شیب می‌تواند تا ۳۰ کیلومتر دوچرخه‌سواری کند و کاربر نباید نگران این باشد چون می‌تواند در ایستگاه آن را با یک دوچرخه با شارژ بیشتر تعویض کند. 

انویدیا برنده بزرگ موج هوش مصنوعی

نخستین دوچرخه‌ برقی اشتراکی در تهران

در برنامه تکشاخ این هفته همچنین مجبتی طباطبایی متخصص هوش مصنوعی برنده واقعی موج جدید هوش مصنوعی را که طی ماه‌های اخیر ایجاد شده، شرکت انویدیا دانست. 

شرکت انویدیا اخیرا به عنوان پنجمین شرکت ۱ تریلیون دلاری آمریکا معرفی شده است. 

برنامه تکشاخ «تحلیل هفتگی تکنولوژی و استارتاپ» هر هفته شنبه‌ها در سایت و شبکه‌های اجتماعی فردای اقتصاد منتشر می‌شود.

تبادل نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات کاربران

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    خیلی خوب
  • رضا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    چیزی ک شما الان دارید مثلاً به اسم نوآوری همی الان تو کوچه پس کوچه های چین فراوان ولی ماها اگر بتونیم منت پراید هم رو مردم میزاریم و میگیم ببینید چی آوردیم چون مردمممون اونقدر ناآگاه نگه داشته شدن که نمی‌دونن همی دوچرخه اصلا عددی نیست از کجا معلوم چینی نیست و رانت فروش نباشه
  • سلمان نیازی IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    خیلی ریتم کندی داشت برنامه، شاید از یک مجری جوونتر استفاده کنید بهتر باشه تا برنامه یکم حس تازگی بگیره. به سختی من تونستم تا ته برنامه رو ببینم
  • بنده خدا IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۸
    عمرا بتونه دوام بیاره، تو مملکتی که نصف جمعیت حق دوچرخه سواری ندارن، نصف دیگه هم فرهنگ رانندگی کاملی ندارن، اینجا ایرانه نه انگلیس
  • شهروز IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۹
    جالب بود
  • علی حیدری IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۷
    سلام خیلی عالیه این دوچرخه زی رو درصورتی که مافیائی نشود وقیمت را طوری نشود که فقط پول داراها بتوانند استفاده کنند این دوچرخه نهایتا ۵ الی ۷ میلیون باشد تمام

پربیننده‌ترین‌ها

پربیننده‌ترین‌ها از دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار دیگر رسانه‌ها

آخرین اخبار